Při vysoké rychlosti obměn generací v japonských automobilkách se nemůžeme divit, že nám Mazda představuje koncept nové generace Mazdy 6 již po třech letech produkce.
Ačkoliv se nám Mazda 6 nové generace představila teprve v roce 2007 (výroba začala v následujícím roce), stihla již roku 2010 absolvovat facelift a nyní, tři a půl roku po zahájení prodejů, kdy ostatní automobilky přemýšlejí spíše nad faceliftem, nám ukazuje koncept nové generace modelu 6. Není také divu, první generace Mazdy 6 se prodávala jen mezi lety 2002 a 2008.
Koncept Mazda Takeri přináší do modelu 6 nové designové linky značky, sama automobilka jim říká KODO. Charakteristický je zejména velký přední gril, na který navazuje dynamicky tvarovaná karoserie.
Nebyla by to Mazda dnešních dnů, kdyby pod kapotou netloukly nové motory Skyactive s minimalizovaným vnitřním třením a zlepšenou účinností. S nimi zatím Mazda bojuje proti módě hybridů, kterým sama v přílišné míře neholduje, byť již pro vysoký zájem amerických zákazníků již musela zakoupit licenci pro vestavbu hybridu z Toyoty do motorového prostoru svého modelu 6.
Oficiální premiéra konceptu Takeri je naplánována na autosalonu Tokio, který začíná již tento týden.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.