Při vysoké rychlosti obměn generací v japonských automobilkách se nemůžeme divit, že nám Mazda představuje koncept nové generace Mazdy 6 již po třech letech produkce.
Ačkoliv se nám Mazda 6 nové generace představila teprve v roce 2007 (výroba začala v následujícím roce), stihla již roku 2010 absolvovat facelift a nyní, tři a půl roku po zahájení prodejů, kdy ostatní automobilky přemýšlejí spíše nad faceliftem, nám ukazuje koncept nové generace modelu 6. Není také divu, první generace Mazdy 6 se prodávala jen mezi lety 2002 a 2008.
Koncept Mazda Takeri přináší do modelu 6 nové designové linky značky, sama automobilka jim říká KODO. Charakteristický je zejména velký přední gril, na který navazuje dynamicky tvarovaná karoserie.
Nebyla by to Mazda dnešních dnů, kdyby pod kapotou netloukly nové motory Skyactive s minimalizovaným vnitřním třením a zlepšenou účinností. S nimi zatím Mazda bojuje proti módě hybridů, kterým sama v přílišné míře neholduje, byť již pro vysoký zájem amerických zákazníků již musela zakoupit licenci pro vestavbu hybridu z Toyoty do motorového prostoru svého modelu 6.
Oficiální premiéra konceptu Takeri je naplánována na autosalonu Tokio, který začíná již tento týden.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?