Hyundai dnes predstavil nového hráča v kategórii minivozidiel. Chevrolet Spark alebo Suzuki Alto tak dostanú nového konkurenta, avšak len na indickom trhu.
Hyundai dnes ukázal prvé skice nového miniautomobilu určeného pre indický trh. Novinka ponesie názov Eon, bude patriť k najlacnejším a zároveň najmenším automobilom na trhu.
Hyundai Eon nahradí doteraz ponúkaný model Santro, ktorý sa pred časom predával v našich končinách pod názvom Atos. Bude sa predávať po boku modelu i10, ako jeho lacnejšia a o čosi menšia alternatíva.
Na prvý pohľad sa zdá, že karosérie modelov Eon a i10 majú mnoho spoločného. V skutočnosti je to tak, Eon bude mať rázvor náprav s hodnotou 2380 mm, čo je rovnaká hodnota ako sesterský Hyundai i10. Oproti nemu bude mať kratšiu karosériu o 9 cm a o pár litrom menší kufor s objemom 218 litrov. Exteriér Eonu odkazuje na najnovší dizajnový smer automobilky, v interiéri sa taktiež objavia kreatívne tvary a krivky.
Pod kapotou bude biť trojvalcový motor s objemom 0,8 litra, ktorý bude ponúkať maximálny výkon 41 kW pri 5000 min-1 a krútiaci moment 75 Nm pri 4000 min-1. Výkonové parametre sa na prvý pohľad môžu zdať ako poddimenzované, treba však brať do úvahy nízku pohotovostnú hmotnosť vozidla na úrovni 725 až 772 kg, v závislosti od výbavy.
Hyundai Eon má byť oficiálne predstavený ešte v tomto mesiaci.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?