Hyundai dnes predstavil nového hráča v kategórii minivozidiel. Chevrolet Spark alebo Suzuki Alto tak dostanú nového konkurenta, avšak len na indickom trhu.
Hyundai dnes ukázal prvé skice nového miniautomobilu určeného pre indický trh. Novinka ponesie názov Eon, bude patriť k najlacnejším a zároveň najmenším automobilom na trhu.
Hyundai Eon nahradí doteraz ponúkaný model Santro, ktorý sa pred časom predával v našich končinách pod názvom Atos. Bude sa predávať po boku modelu i10, ako jeho lacnejšia a o čosi menšia alternatíva.
Na prvý pohľad sa zdá, že karosérie modelov Eon a i10 majú mnoho spoločného. V skutočnosti je to tak, Eon bude mať rázvor náprav s hodnotou 2380 mm, čo je rovnaká hodnota ako sesterský Hyundai i10. Oproti nemu bude mať kratšiu karosériu o 9 cm a o pár litrom menší kufor s objemom 218 litrov. Exteriér Eonu odkazuje na najnovší dizajnový smer automobilky, v interiéri sa taktiež objavia kreatívne tvary a krivky.
Pod kapotou bude biť trojvalcový motor s objemom 0,8 litra, ktorý bude ponúkať maximálny výkon 41 kW pri 5000 min-1 a krútiaci moment 75 Nm pri 4000 min-1. Výkonové parametre sa na prvý pohľad môžu zdať ako poddimenzované, treba však brať do úvahy nízku pohotovostnú hmotnosť vozidla na úrovni 725 až 772 kg, v závislosti od výbavy.
Hyundai Eon má byť oficiálne predstavený ešte v tomto mesiaci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.