Rozhodování, zda posvětit výrobu sedanu Estoque nebo crossoveru vyhrála druhá varianta. Sedan je tak ze hry a v nejbližší době se s jeho výrobou nezapočne.
Váhání italských finančních ředitelů nad tím, zda vyrábět sedan odvozený od konceptu Estoque, nebo crossover, má, zdá se, výsledek. Vyrábět se bude crossover.
Ve hře byl dosud sedan, který by dovedl konkurovat koncernovému Porsche Panamera, ale také Aston Martinu Rapide a Maserati Quattroporte. Na druhou stranu jsme se mohli dočkat, a nakonec také dočkáme, SUV nasazeného proti Porsche Cayenne, Maserati Kubang nebo BMW X6.
Novinka se na trhu pravděpodobně objeví až za delší dobu a jistě nepůjde o vůz podobný zatím poslednímu terénnímu vozu od Lamba - LM002. A samozřejmě není vyloučeno, že se po nějaké době dočkáme i sedanu. Ale až časem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?