Rozhodování, zda posvětit výrobu sedanu Estoque nebo crossoveru vyhrála druhá varianta. Sedan je tak ze hry a v nejbližší době se s jeho výrobou nezapočne.
Váhání italských finančních ředitelů nad tím, zda vyrábět sedan odvozený od konceptu Estoque, nebo crossover, má, zdá se, výsledek. Vyrábět se bude crossover.
Ve hře byl dosud sedan, který by dovedl konkurovat koncernovému Porsche Panamera, ale také Aston Martinu Rapide a Maserati Quattroporte. Na druhou stranu jsme se mohli dočkat, a nakonec také dočkáme, SUV nasazeného proti Porsche Cayenne, Maserati Kubang nebo BMW X6.
Novinka se na trhu pravděpodobně objeví až za delší dobu a jistě nepůjde o vůz podobný zatím poslednímu terénnímu vozu od Lamba - LM002. A samozřejmě není vyloučeno, že se po nějaké době dočkáme i sedanu. Ale až časem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.