Už dlhšiu dobo sa povráva, že portfólio Rumunskej automobilky Dacia by sa malo v priebehu budúceho roka rozrásť o dvojicu nových modelov. Prvým z nich by malo byť rodinne zamerané MPV s interným označením J92, s pravdepodobným názvom Popster. My sme sa pokúsili vyhotoviť možnú podobu novej rodinnej Dacie, ktorú máte možnosť vidieť na fotografii.
Dacia Popster ponúkne v interiéri 7 miest pre pasažierov a pravdepodobne ponesie názov Popster. Techniku novému modelu by mal poskytnúť sesterský Nissan NV200, s ktorým zrejme bude nová rodinná Dacia zdieľať podvozkovú platformu. Dĺžka karosérie bude na úrovni približne 4,5 metra, prístup na zadné sedadlá však s najväčšou pravdepodobnosťou nebude uľahčený posuvnými dverami z dôvodu vyšších výrobných nákladov. Pod kapotou rodinného MPV by mal slúžiť známy benzínový motor od Renaultu s objemom 1,6 litra, prípadne naftový motor 1,5 dCi.
Druhým modelom, ktorý sa dostane na trh rovnako v budúcom roku, bude úžitková verzia rodinného MPV s označením K67. Dodávková verzia sa od osobnej bude líšiť posuvnými bočnými dverami, prístup do batožinového priestoru by mali byť zabezpečený dvojdielnymi krídlovými dverami.
O úspechu rodinne zameraného MPV, rovnako ako dodávkového vozidla niet pochýb, keďže Dacia použije rovnaký princíp ako pri modeli Logan, Sandero alebo Duster. Zdá sa, že Dacia opäť použije svoj tradičný recept „veľkého auta za malý peniaz“, ktorý snáď nikdy neomrzí...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.