U Lotusu měli potíže s typem Exige, jeho čtyřválec nevyhovoval emisním předpisům. Než by Exige pohřbili vecpali do něj jednotku V6 z Evory S.
Základ pochází z původního Exige ale dostal optické retuše, které mu měli přidat na agresivitě. Nový aerokit vypadá působivě, zadní křídlo přímo okruhově. Karoserie byla pro zástavbu šestiválce prodloužena. Nyní Exige S rozhýbává přeplňovaný 3,5 litrový šestiválec o výkonu 346 koní umístěný před zadní nápravou. Poháněna jsou kola zadní nápravy. To vše při hmotnosti 1080 kg vypadá na solidně dynamický vúz. Technické detaily zatím Lotus nezveřejnil. V interiéru bude k dispozici větší komfortní výbava než v předchůdci.
Nové supersportovní modely jsou v plánu na rok 2013, do té doby musejí příznivci značky vydržet s Exige S a Evorou S. Na základě Exige S vznikne i soutěžní speciál R-GT (ZDE).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?