U Lotusu měli potíže s typem Exige, jeho čtyřválec nevyhovoval emisním předpisům. Než by Exige pohřbili vecpali do něj jednotku V6 z Evory S.
Základ pochází z původního Exige ale dostal optické retuše, které mu měli přidat na agresivitě. Nový aerokit vypadá působivě, zadní křídlo přímo okruhově. Karoserie byla pro zástavbu šestiválce prodloužena. Nyní Exige S rozhýbává přeplňovaný 3,5 litrový šestiválec o výkonu 346 koní umístěný před zadní nápravou. Poháněna jsou kola zadní nápravy. To vše při hmotnosti 1080 kg vypadá na solidně dynamický vúz. Technické detaily zatím Lotus nezveřejnil. V interiéru bude k dispozici větší komfortní výbava než v předchůdci.
Nové supersportovní modely jsou v plánu na rok 2013, do té doby musejí příznivci značky vydržet s Exige S a Evorou S. Na základě Exige S vznikne i soutěžní speciál R-GT (ZDE).
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.