O tom, že Lotus Cars to má namířeno do rallye jsme vás již informovali. Nyní se tyto předpovědi potvrdily a ve Frankfurtu automobilka soutěžní speciál předvedla.
Nepůjde sice o nasazení továrního týmu Lotusu do WRC, půjde o nabídnutí speciálu na bázi typu Exige soukromým týmům. Stvoření speciálu předcházela FIA vytvořením nové kategorie R-GT. Právě ve specifikaci pro tuto třídu speciál Lotus postavil. Při pohledu na soutěžní Exige nelze nevzpomenout slavnou éru rallyesportu se speciály třídy B.
Třída R-GT by mohla do soutěžních šampionátů vznést svěží vítr a Lotus se to rozhodl využít. Dobrá PR se prostě hodí. Ale zpět k Exige, co zaujme na první pohled je barevné provedení speciálu, to má evokovat návaznost na historický Talbot Sunbeam Lotus. Jak jsme psali ZDE šéf divize Lotus Motorsport, pan Claudio Berro na horkém sedadle závodních Sunbeamů v rallye působil.
Základem pro soutěžní R-GT se stala nová verze typu Exige s přídomkem S. Ta dostala pod kapotu šestiválec původem od Toyoty. Ten byl v modelové řadě Lotusu prozatím montován jen do typu Evora. Ze specifikací víme, že z kompresorem přeplňovaného 3,5 litrového V6 produkuje výkon 302 koní srovnatelný se speciály WRC. Agregát bude dle řádů FIA vybaven restriktorem průměru 34 mm. Spolupracovat bude se šestistupňovou sekvenční skříní. Hmotnost je pro tuto třídu předepsaných 1200 kg. Kola obou náprav budou uchycena na nápravy s dvojitými A rameny. Osmnáctipálcové ráfky budou obouvat pneumatiky šířky 205/225 mm.Poháněna budou pouze kola zadní nápravy.
Vozidlo bude vybaveno nezbytnou soutěžáckou výbavou jako homologovaným bezpečnostním rámem, výztuhami dveří, bočními okny z lexanu, střešním větracím otvorem a světelnou rampou.
Takže po návratu na okruhy (Le Mans) se vrátí Lotus i do světa rallye. To je skutečnost, která by jistě potěšila zakladatele značky Colina Chapmana.
zdroj: lotuscars.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?