O tom, že Lotus Cars to má namířeno do rallye jsme vás již informovali. Nyní se tyto předpovědi potvrdily a ve Frankfurtu automobilka soutěžní speciál předvedla.
Nepůjde sice o nasazení továrního týmu Lotusu do WRC, půjde o nabídnutí speciálu na bázi typu Exige soukromým týmům. Stvoření speciálu předcházela FIA vytvořením nové kategorie R-GT. Právě ve specifikaci pro tuto třídu speciál Lotus postavil. Při pohledu na soutěžní Exige nelze nevzpomenout slavnou éru rallyesportu se speciály třídy B.
Třída R-GT by mohla do soutěžních šampionátů vznést svěží vítr a Lotus se to rozhodl využít. Dobrá PR se prostě hodí. Ale zpět k Exige, co zaujme na první pohled je barevné provedení speciálu, to má evokovat návaznost na historický Talbot Sunbeam Lotus. Jak jsme psali ZDE šéf divize Lotus Motorsport, pan Claudio Berro na horkém sedadle závodních Sunbeamů v rallye působil.
Základem pro soutěžní R-GT se stala nová verze typu Exige s přídomkem S. Ta dostala pod kapotu šestiválec původem od Toyoty. Ten byl v modelové řadě Lotusu prozatím montován jen do typu Evora. Ze specifikací víme, že z kompresorem přeplňovaného 3,5 litrového V6 produkuje výkon 302 koní srovnatelný se speciály WRC. Agregát bude dle řádů FIA vybaven restriktorem průměru 34 mm. Spolupracovat bude se šestistupňovou sekvenční skříní. Hmotnost je pro tuto třídu předepsaných 1200 kg. Kola obou náprav budou uchycena na nápravy s dvojitými A rameny. Osmnáctipálcové ráfky budou obouvat pneumatiky šířky 205/225 mm.Poháněna budou pouze kola zadní nápravy.
Vozidlo bude vybaveno nezbytnou soutěžáckou výbavou jako homologovaným bezpečnostním rámem, výztuhami dveří, bočními okny z lexanu, střešním větracím otvorem a světelnou rampou.
Takže po návratu na okruhy (Le Mans) se vrátí Lotus i do světa rallye. To je skutečnost, která by jistě potěšila zakladatele značky Colina Chapmana.
zdroj: lotuscars.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.