Osemstupňový automat sa čoskoro dostane aj do triedy terénnych off roadov. Premiéru bude mať v pick-upe Volkswagen Amarok.
Osemstupňové automaty bývali doteraz skôr vyhradené pre luxusnejšie limuzíny alebo SUV prémiových značiek, no pre jej montáž do modelu Touareg sa rozhodol aj nemecký Volkswagen. Po novom však tento automat bude automat dostupný aj v mohutnom off-roade Amarok, ktorý je zástupcom automobilky v triede terénnych vozidiel pick-up.
Osemstupňovú automatickú prevodovku vyrába spoločnosť ZF, Volkswagen ju v Amaroku poskytne v spojení s dvakrát preplňovaným vznetovým motorom 2,0 Bi-TDI, ktorý ponúka maximálny výkon 132 kW/180 k, na obe nápravy prenáša krútiaci moment 420 Nm. Maximálna rýchlosť dosahuje 179 km/h a priemerná spotreba nafty dosahuje 7,6 l/100 km, čo sú na takýto off-road viac než slušné parametre.
Kombinácia motora 2,0 Bi-TDI a 8-stupňovej automatickej prevodovky vykazuje nižšiu spotrebu, ako verzia so 6-stupňovým manuálom, to všetko aj vďaka balíčku BlueMotion Technology. Ten okrem iného obsahuje systém štart/stop, u terénneho pick-upu vyvoláva úsmev na tvári použitie pneumatík s nízkym valivým odporom...Táto verzia bude dostupná vo štvordverovej verzii s dvojitou kabínou, zrejme bude ideálna na ťahanie prívesov, ktorý môže mať hmotnosť až 3,2 tony.
Volkswagen Amarok 2,0 Bi-TDI sa v kombinácii s 8-stupňovým automatom dostane na trh už začiatkom budúceho roka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.