Terénny VW Amarok dostane 8-stupňový automat

Braňo Porubčan, 18. září 2011, 10:55 Google+

Osemstupňový automat sa čoskoro dostane aj do triedy terénnych off roadov. Premiéru bude mať v pick-upe Volkswagen Amarok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Amarok

Amarok | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Osemstupňové automaty bývali doteraz skôr vyhradené pre luxusnejšie limuzíny alebo SUV prémiových značiek, no pre jej montáž do modelu Touareg sa rozhodol aj nemecký Volkswagen. Po novom však tento automat bude automat dostupný aj v mohutnom off-roade Amarok, ktorý je zástupcom automobilky v triede terénnych vozidiel pick-up.

Osemstupňovú automatickú prevodovku vyrába spoločnosť ZF, Volkswagen ju v Amaroku poskytne v spojení s dvakrát preplňovaným vznetovým motorom 2,0 Bi-TDI, ktorý ponúka maximálny výkon 132 kW/180 k, na obe nápravy prenáša krútiaci moment 420 Nm. Maximálna rýchlosť dosahuje 179 km/h a priemerná spotreba nafty dosahuje 7,6 l/100 km, čo sú na takýto off-road viac než slušné parametre.

Kombinácia motora 2,0 Bi-TDI a 8-stupňovej automatickej prevodovky vykazuje nižšiu spotrebu, ako verzia so 6-stupňovým manuálom, to všetko aj vďaka balíčku BlueMotion Technology. Ten okrem iného obsahuje systém štart/stop, u terénneho pick-upu vyvoláva úsmev na tvári použitie pneumatík s nízkym valivým odporom...Táto verzia bude dostupná vo štvordverovej verzii s dvojitou kabínou, zrejme bude ideálna na ťahanie prívesov, ktorý môže mať hmotnosť až 3,2 tony.

Volkswagen Amarok 2,0 Bi-TDI sa v kombinácii s 8-stupňovým automatom dostane na trh už začiatkom budúceho roka.

Vytisknout

Diskuze: Terénny VW Amarok dostane 8-stupňový automat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Exige R-GT

Lotus Exige R-GT - hurá do rallye

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud