Nová generace Hyundai i30 přináší komplexní vylepšení celého vozu. Pojďme se na vše podívat do detailů.
Nová generace Hyundai i30 je přímým nástupcem generace současné a na výrobních linkách ji plně nahradí. I ona se tedy bude vyrábět v ČR, v závodě Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku.
Ačkoliv vzhledem jde o úplně nový vůz, rozměry se prakticky nezměnily. Na délku se novinka zvětšila o dva centimetry na finálních 430 cm, šířka je o půl centimetru větší (178 cm) a výška naopak o centimetr menší - 147 cm. Prakticky tedy nepostřehnutelné změny.
Příliš se nezměnila ani technika, na které karoserie stojí. Vepředu jsou stejně jako nyní užity komponenty typu McPherson, zadní náprava je víceprvková.
Pod kapotou najdeme paletu šesti motorů o objemech 1,4 a 1,6 litru. Oba typy paliva zaujímají v nabídce stejný díl a firma očekává, že stejným dílem se podělí i o prodeje.
Základem bude benzínová 1,4 Gamma o výkonu 100 koní. To není na základní motor špatná výkonnostní hodnota. Navazují na něj motory 1,6 Gamma o výkonech 120 a 135 koní. Výkonnostní parametry ani spotřebu zatím automobilka nezveřejnila.
I u dieselů bude nejslabším motorem 1,4 CRDi. Dává 90 koní. Dvojice silnějších 1,6 dává výkony 110 a 128 koní. Ani zda zatím další informace nevíme. Víme však, že k dispozici budou výhradně šestistupňové převodovky, z toho u většiny motorů bude možné zvoliti i automatickou variantu.
Motory by měly být osazeny managementem spotřeby, který dovede šetřit palivo mnoha více či méně jednoduchými způsoby. Zabudován je tak dnes oblíbený systém Stop-start vypínající motor při stání na semaforu, palivo šetří také alternátor, který se připojuje jen v době, kdy je to z hlediska spotřeby výhodné.
Ceny prozatím nebyly zveřejněny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?