Nová generace Hyundai i30 přináší komplexní vylepšení celého vozu. Pojďme se na vše podívat do detailů.
Nová generace Hyundai i30 je přímým nástupcem generace současné a na výrobních linkách ji plně nahradí. I ona se tedy bude vyrábět v ČR, v závodě Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku.
Ačkoliv vzhledem jde o úplně nový vůz, rozměry se prakticky nezměnily. Na délku se novinka zvětšila o dva centimetry na finálních 430 cm, šířka je o půl centimetru větší (178 cm) a výška naopak o centimetr menší - 147 cm. Prakticky tedy nepostřehnutelné změny.
Příliš se nezměnila ani technika, na které karoserie stojí. Vepředu jsou stejně jako nyní užity komponenty typu McPherson, zadní náprava je víceprvková.
Pod kapotou najdeme paletu šesti motorů o objemech 1,4 a 1,6 litru. Oba typy paliva zaujímají v nabídce stejný díl a firma očekává, že stejným dílem se podělí i o prodeje.
Základem bude benzínová 1,4 Gamma o výkonu 100 koní. To není na základní motor špatná výkonnostní hodnota. Navazují na něj motory 1,6 Gamma o výkonech 120 a 135 koní. Výkonnostní parametry ani spotřebu zatím automobilka nezveřejnila.
I u dieselů bude nejslabším motorem 1,4 CRDi. Dává 90 koní. Dvojice silnějších 1,6 dává výkony 110 a 128 koní. Ani zda zatím další informace nevíme. Víme však, že k dispozici budou výhradně šestistupňové převodovky, z toho u většiny motorů bude možné zvoliti i automatickou variantu.
Motory by měly být osazeny managementem spotřeby, který dovede šetřit palivo mnoha více či méně jednoduchými způsoby. Zabudován je tak dnes oblíbený systém Stop-start vypínající motor při stání na semaforu, palivo šetří také alternátor, který se připojuje jen v době, kdy je to z hlediska spotřeby výhodné.
Ceny prozatím nebyly zveřejněny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.