Nová generace Hyundai i30 přináší komplexní vylepšení celého vozu. Pojďme se na vše podívat do detailů.
Nová generace Hyundai i30 je přímým nástupcem generace současné a na výrobních linkách ji plně nahradí. I ona se tedy bude vyrábět v ČR, v závodě Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku.
Ačkoliv vzhledem jde o úplně nový vůz, rozměry se prakticky nezměnily. Na délku se novinka zvětšila o dva centimetry na finálních 430 cm, šířka je o půl centimetru větší (178 cm) a výška naopak o centimetr menší - 147 cm. Prakticky tedy nepostřehnutelné změny.
Příliš se nezměnila ani technika, na které karoserie stojí. Vepředu jsou stejně jako nyní užity komponenty typu McPherson, zadní náprava je víceprvková.
Pod kapotou najdeme paletu šesti motorů o objemech 1,4 a 1,6 litru. Oba typy paliva zaujímají v nabídce stejný díl a firma očekává, že stejným dílem se podělí i o prodeje.
Základem bude benzínová 1,4 Gamma o výkonu 100 koní. To není na základní motor špatná výkonnostní hodnota. Navazují na něj motory 1,6 Gamma o výkonech 120 a 135 koní. Výkonnostní parametry ani spotřebu zatím automobilka nezveřejnila.
I u dieselů bude nejslabším motorem 1,4 CRDi. Dává 90 koní. Dvojice silnějších 1,6 dává výkony 110 a 128 koní. Ani zda zatím další informace nevíme. Víme však, že k dispozici budou výhradně šestistupňové převodovky, z toho u většiny motorů bude možné zvoliti i automatickou variantu.
Motory by měly být osazeny managementem spotřeby, který dovede šetřit palivo mnoha více či méně jednoduchými způsoby. Zabudován je tak dnes oblíbený systém Stop-start vypínající motor při stání na semaforu, palivo šetří také alternátor, který se připojuje jen v době, kdy je to z hlediska spotřeby výhodné.
Ceny prozatím nebyly zveřejněny.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?