Nová generace Hyundai i30 je přímým nástupcem generace současné a na výrobních linkách ji plně nahradí. I ona se tedy bude vyrábět v ČR, v závodě Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku.
Ačkoliv vzhledem jde o úplně nový vůz, rozměry se prakticky nezměnily. Na délku se novinka zvětšila o dva centimetry na finálních 430 cm, šířka je o půl centimetru větší (178 cm) a výška naopak o centimetr menší - 147 cm. Prakticky tedy nepostřehnutelné změny.
Příliš se nezměnila ani technika, na které karoserie stojí. Vepředu jsou stejně jako nyní užity komponenty typu McPherson, zadní náprava je víceprvková.
Pod kapotou najdeme paletu šesti motorů o objemech 1,4 a 1,6 litru. Oba typy paliva zaujímají v nabídce stejný díl a firma očekává, že stejným dílem se podělí i o prodeje.
Základem bude benzínová 1,4 Gamma o výkonu 100 koní. To není na základní motor špatná výkonnostní hodnota. Navazují na něj motory 1,6 Gamma o výkonech 120 a 135 koní. Výkonnostní parametry ani spotřebu zatím automobilka nezveřejnila.
I u dieselů bude nejslabším motorem 1,4 CRDi. Dává 90 koní. Dvojice silnějších 1,6 dává výkony 110 a 128 koní. Ani zda zatím další informace nevíme. Víme však, že k dispozici budou výhradně šestistupňové převodovky, z toho u většiny motorů bude možné zvoliti i automatickou variantu.
Motory by měly být osazeny managementem spotřeby, který dovede šetřit palivo mnoha více či méně jednoduchými způsoby. Zabudován je tak dnes oblíbený systém Stop-start vypínající motor při stání na semaforu, palivo šetří také alternátor, který se připojuje jen v době, kdy je to z hlediska spotřeby výhodné.
Ceny prozatím nebyly zveřejněny.