Nový Hyundai i30 - hlavní technická data

Marek Litzman, 16. září 2011, 12:15 Google+ Frankfurt 2011

Nová generace Hyundai i30 přináší komplexní vylepšení celého vozu. Pojďme se na vše podívat do detailů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i30

i30 | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Nová generace Hyundai i30 je přímým nástupcem generace současné a na výrobních linkách ji plně nahradí. I ona se tedy bude vyrábět v ČR, v závodě Hyundai v Nošovicích u Frýdku-Místku.

Ačkoliv vzhledem jde o úplně nový vůz, rozměry se prakticky nezměnily. Na délku se novinka zvětšila o dva centimetry na finálních 430 cm, šířka je o půl centimetru větší (178 cm) a výška naopak o centimetr menší - 147 cm. Prakticky tedy nepostřehnutelné změny.

Příliš se nezměnila ani technika, na které karoserie stojí. Vepředu jsou stejně jako nyní užity komponenty typu McPherson, zadní náprava je víceprvková.

Pod kapotou najdeme paletu šesti motorů o objemech 1,4 a 1,6 litru. Oba typy paliva zaujímají v nabídce stejný díl a firma očekává, že stejným dílem se podělí i o prodeje.

Základem bude benzínová 1,4 Gamma o výkonu 100 koní. To není na základní motor špatná výkonnostní hodnota. Navazují na něj motory 1,6 Gamma o výkonech 120 a 135 koní. Výkonnostní parametry ani spotřebu zatím automobilka nezveřejnila.

I u dieselů bude nejslabším motorem 1,4 CRDi. Dává 90 koní. Dvojice silnějších 1,6 dává výkony 110 a 128 koní. Ani zda zatím další informace nevíme. Víme však, že k dispozici budou výhradně šestistupňové převodovky, z toho u většiny motorů bude možné zvoliti i automatickou variantu.

Motory by měly být osazeny managementem spotřeby, který dovede šetřit palivo mnoha více či méně jednoduchými způsoby. Zabudován je tak dnes oblíbený systém Stop-start vypínající motor při stání na semaforu, palivo šetří také alternátor, který se připojuje jen v době, kdy je to z hlediska spotřeby výhodné.

Ceny prozatím nebyly zveřejněny.

Vytisknout

Diskuze: Nový Hyundai i30 - hlavní technická data

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

D5

Alpina D5 Biturbo - řádně nadopovaný diesel

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud