Korejská značka Ssangyong měla dossud ve třídě pick-up svého zástupce pojmenovaného Actyon Sports. Nyní představuje pro většinu zákazníků jistě akceptovatelnější vůz.
Zatímco minulý Actyon Sports vycházel z pravděpodobně vůbec prvního SUV s tvary kupé, Actyonu, jehož tvary si mnoho příznivců nezískaly, nová generace pickupu je již svébytným modelem s vlastním vzhledem.
Ten je, stejně jako u zbytku nové produkce značky, mnohem normálnější. Právě nezájem o starší, prapodivné modely byl jedním z důvodů toho, že se Ssangyong ocitl velmi blízko svému konci.
Nový, pět metrů dlouhý SUT 1 se představil s kabinou typu Double Cab, tedy klasickou pětimístnou variantu, která má korbu jen na místě obvyklého kufru. Podle Ssangyongu má být vůz přijatelně komfortní pro posádku, což ale nemá oslabovat jeho schopnosti dříče.
Pod kapotou budeme moci spatřit dieselový čtyřválcový dvoulitr o výkonu 155 koní, jehož sílu bude dále přenášet šestistupňová převodovka - k volbě bude automatická i manuální. Síla může být dále rozvedena jen na přední nápravu, nebo do všech čtyř rohů vozů.
Ve výbavě bude vše, co je v této třídě obvyklé, v základu tedy klimatizace či konektivita Bluetooth, za příplatek bude možné získat kožené čalounění, vyhřívaná sedadla a další komfortní úlitby.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?