Korejská značka Ssangyong měla dossud ve třídě pick-up svého zástupce pojmenovaného Actyon Sports. Nyní představuje pro většinu zákazníků jistě akceptovatelnější vůz.
Zatímco minulý Actyon Sports vycházel z pravděpodobně vůbec prvního SUV s tvary kupé, Actyonu, jehož tvary si mnoho příznivců nezískaly, nová generace pickupu je již svébytným modelem s vlastním vzhledem.
Ten je, stejně jako u zbytku nové produkce značky, mnohem normálnější. Právě nezájem o starší, prapodivné modely byl jedním z důvodů toho, že se Ssangyong ocitl velmi blízko svému konci.
Nový, pět metrů dlouhý SUT 1 se představil s kabinou typu Double Cab, tedy klasickou pětimístnou variantu, která má korbu jen na místě obvyklého kufru. Podle Ssangyongu má být vůz přijatelně komfortní pro posádku, což ale nemá oslabovat jeho schopnosti dříče.
Pod kapotou budeme moci spatřit dieselový čtyřválcový dvoulitr o výkonu 155 koní, jehož sílu bude dále přenášet šestistupňová převodovka - k volbě bude automatická i manuální. Síla může být dále rozvedena jen na přední nápravu, nebo do všech čtyř rohů vozů.
Ve výbavě bude vše, co je v této třídě obvyklé, v základu tedy klimatizace či konektivita Bluetooth, za příplatek bude možné získat kožené čalounění, vyhřívaná sedadla a další komfortní úlitby.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.