Korejská značka Ssangyong měla dossud ve třídě pick-up svého zástupce pojmenovaného Actyon Sports. Nyní představuje pro většinu zákazníků jistě akceptovatelnější vůz.
Zatímco minulý Actyon Sports vycházel z pravděpodobně vůbec prvního SUV s tvary kupé, Actyonu, jehož tvary si mnoho příznivců nezískaly, nová generace pickupu je již svébytným modelem s vlastním vzhledem.
Ten je, stejně jako u zbytku nové produkce značky, mnohem normálnější. Právě nezájem o starší, prapodivné modely byl jedním z důvodů toho, že se Ssangyong ocitl velmi blízko svému konci.
Nový, pět metrů dlouhý SUT 1 se představil s kabinou typu Double Cab, tedy klasickou pětimístnou variantu, která má korbu jen na místě obvyklého kufru. Podle Ssangyongu má být vůz přijatelně komfortní pro posádku, což ale nemá oslabovat jeho schopnosti dříče.
Pod kapotou budeme moci spatřit dieselový čtyřválcový dvoulitr o výkonu 155 koní, jehož sílu bude dále přenášet šestistupňová převodovka - k volbě bude automatická i manuální. Síla může být dále rozvedena jen na přední nápravu, nebo do všech čtyř rohů vozů.
Ve výbavě bude vše, co je v této třídě obvyklé, v základu tedy klimatizace či konektivita Bluetooth, za příplatek bude možné získat kožené čalounění, vyhřívaná sedadla a další komfortní úlitby.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.