Na frankfurtském autosalonu se ukázal nový vůz od nového chorvatského výrobce - Concept_One, který má ambice stát se jedním z nejlepších dosavadních elektromobilů.
Chorvaté se s elektromobilem Rimac opravdu vytáhli. Pokud se parametry, které jsou zatím na papíře, potvrdí, zařadí se na špičku současné produkce vozů s elektrickým pohonem.
Jak jsme již psali v nedávném článku, společnost vyvinula vůz, který díky čtyřem motorům dokáže hýbat svou karoserií výkonem 1088 koní a zrychlit tak z klidu na stovku za 2,8 sekundy.
I při takových výkonech si zachovává na elektromobil bravurní dojezd 600 kilometrů, který zajistí baterie s vysokou kapacitou. Hmotnost je při tom všem relativně rozumná, 1650 kilo. Zásluhu na tom jistě má i tělo s vysokým podílem karbonových součástí.
Tento speciál nicméně na silnicích moc často neuvidíme. Z bran závodu by mělo vyjet pouhopouhých 88 kusů. Cenu neznáme, zato víme, že dodávky mají začít už v roce 2013.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.