Podobně jako Porsche před lety, i Maserati by se rádo etablovalo na trhu luxusních a zároveň sportovních SUV a zachránilo tak své finanční výsledky.
Také je vám to jméno jaksi povědomé? V tom případě máte dobrou paměť, Maserati již totiž jednou koncept Kubang představilo a to v roce 2003.
Tentokrát se však zdá, že vše bdue dotaženo do zdárného konce. Maserati totiž tentokrát za sebou má silného partnera v Jeepu, který může dodat firmě sadu kvalitních komponent.
Design vychází z nejlepších tradic Maserati a je velmi sportovní. Pod kapotou bude trůnit výkonný, ale zatím neznámý motor. Je možné, že bude pocházet od Ferrari. Jasné však je, že jeho sílu bude přenášet osmistupňová převodovka, samozřejmě naladěná na sportovní notu.
Přestože o výrobě nepadlo ani slovo, je evidentní, že Kubang je pomalu ale jistě připraven do prodeje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?