Toyota Avensis - čerstvý vítr do střední třídy

Avensis
Avensis, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 14. září 2011 06:15
Sdílej:

Poslední vydání modelu Avensis vyjelo v roce 2008, podle Toyoty uzrál čas pro představení vylepšené verze modelového roku 2012.

Právě tento facelift si momentálně odbývá premiéru ve Frankfurtu. Změny nejsou pro nezasvěceného příliš markantní. Navíc model je na evropských trzích stále poněkud ve stínu konkurentů jako jsou Passat, Mondeo nebo Insignie. Novinky pro rok 2012 jsou nejen kosmetického, ale také technického rázu.

Úprav doznal design modelu Avensis, kompletně přepracována (i když nenápadně) byla příď vozu. Cílem bylo dosáhnout výraznějšího vzhledu, původní Avensis působil příliš fádně. Maska chladiče je nyní větší a více zakousnutá do nárazníku. Pozměněny byly světlomety, ty dostaly v duchu doby "ledky" pro denní svícení. Ostřejší tvary dostal i nový přední nárazník. V duchu předních partií byl modifikován zadní nárazník a nad prostorem pro značku se objevila lišta v chromu. Zcela nové jsou designy litých kol v rozsahu velikostí 17 až 18 palců.

V interiéru budou použity jiné materiály a potahové látky. Nová je středová konzola s integrovaný LCD displejem spolupracující s multimediálními systémy, lze volit ze třech provedení. Samozřejmostí je USB vstup, Bluetooth a podpora formátu MP3. Lze pořídit navigaci s hlasovým ovládáním nebo couvací kameru. Bezpečnostní výbavu vozidla bude možné zlepšit příplatkovým Pre-crash systémem. Ten využívá služeb radaru a pokud vyhodnotí situaci jako možnou srážku napne předpínače bezpečnostních pasů a začne brzdit.

V paletě nabízených agregátů se neudály žádné převratné změny. Pouze vznětový dvoulitr D4-D o výkonu 125 koní byl přepracován zástavbou nového turbodmychadla a úpravami spalovacích prostorů. Tímto zásahem se podařilo snížit spotřebu paliva a emise CO2 poklesly o 15%.

Faceliftovaný Avensis by se měl začít prodávat počátkem roku 2012.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.