Poslední vydání modelu Avensis vyjelo v roce 2008, podle Toyoty uzrál čas pro představení vylepšené verze modelového roku 2012.
Právě tento facelift si momentálně odbývá premiéru ve Frankfurtu. Změny nejsou pro nezasvěceného příliš markantní. Navíc model je na evropských trzích stále poněkud ve stínu konkurentů jako jsou Passat, Mondeo nebo Insignie. Novinky pro rok 2012 jsou nejen kosmetického, ale také technického rázu.
Úprav doznal design modelu Avensis, kompletně přepracována (i když nenápadně) byla příď vozu. Cílem bylo dosáhnout výraznějšího vzhledu, původní Avensis působil příliš fádně. Maska chladiče je nyní větší a více zakousnutá do nárazníku. Pozměněny byly světlomety, ty dostaly v duchu doby "ledky" pro denní svícení. Ostřejší tvary dostal i nový přední nárazník. V duchu předních partií byl modifikován zadní nárazník a nad prostorem pro značku se objevila lišta v chromu. Zcela nové jsou designy litých kol v rozsahu velikostí 17 až 18 palců.
V interiéru budou použity jiné materiály a potahové látky. Nová je středová konzola s integrovaný LCD displejem spolupracující s multimediálními systémy, lze volit ze třech provedení. Samozřejmostí je USB vstup, Bluetooth a podpora formátu MP3. Lze pořídit navigaci s hlasovým ovládáním nebo couvací kameru. Bezpečnostní výbavu vozidla bude možné zlepšit příplatkovým Pre-crash systémem. Ten využívá služeb radaru a pokud vyhodnotí situaci jako možnou srážku napne předpínače bezpečnostních pasů a začne brzdit.
V paletě nabízených agregátů se neudály žádné převratné změny. Pouze vznětový dvoulitr D4-D o výkonu 125 koní byl přepracován zástavbou nového turbodmychadla a úpravami spalovacích prostorů. Tímto zásahem se podařilo snížit spotřebu paliva a emise CO2 poklesly o 15%.
Faceliftovaný Avensis by se měl začít prodávat počátkem roku 2012.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?