Poslední vydání modelu Avensis vyjelo v roce 2008, podle Toyoty uzrál čas pro představení vylepšené verze modelového roku 2012.
Právě tento facelift si momentálně odbývá premiéru ve Frankfurtu. Změny nejsou pro nezasvěceného příliš markantní. Navíc model je na evropských trzích stále poněkud ve stínu konkurentů jako jsou Passat, Mondeo nebo Insignie. Novinky pro rok 2012 jsou nejen kosmetického, ale také technického rázu.
Úprav doznal design modelu Avensis, kompletně přepracována (i když nenápadně) byla příď vozu. Cílem bylo dosáhnout výraznějšího vzhledu, původní Avensis působil příliš fádně. Maska chladiče je nyní větší a více zakousnutá do nárazníku. Pozměněny byly světlomety, ty dostaly v duchu doby "ledky" pro denní svícení. Ostřejší tvary dostal i nový přední nárazník. V duchu předních partií byl modifikován zadní nárazník a nad prostorem pro značku se objevila lišta v chromu. Zcela nové jsou designy litých kol v rozsahu velikostí 17 až 18 palců.
V interiéru budou použity jiné materiály a potahové látky. Nová je středová konzola s integrovaný LCD displejem spolupracující s multimediálními systémy, lze volit ze třech provedení. Samozřejmostí je USB vstup, Bluetooth a podpora formátu MP3. Lze pořídit navigaci s hlasovým ovládáním nebo couvací kameru. Bezpečnostní výbavu vozidla bude možné zlepšit příplatkovým Pre-crash systémem. Ten využívá služeb radaru a pokud vyhodnotí situaci jako možnou srážku napne předpínače bezpečnostních pasů a začne brzdit.
V paletě nabízených agregátů se neudály žádné převratné změny. Pouze vznětový dvoulitr D4-D o výkonu 125 koní byl přepracován zástavbou nového turbodmychadla a úpravami spalovacích prostorů. Tímto zásahem se podařilo snížit spotřebu paliva a emise CO2 poklesly o 15%.
Faceliftovaný Avensis by se měl začít prodávat počátkem roku 2012.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.