Opel představuje svoji vizi levného cestování na baterie konceptem RAK e. Malé městské vozítko má jméno po "superrychlém" voze.
Jméno RAK je pro firmu Opel poměrně důležité. Jmenovala se tak série raketových vozidel, se kterými se snažili piloti zaměstnaní rodinou Opelových zdolávat rychlostní rekordy. V roce 1928 dosáhli tehdy fascinující rychlosti 230 km/h.
Ten současný Rak je však něco úplně jiného. Koncept je poháněn elektromotory s výkonem 14 koní, ve špičce však až 50 koní. Energie je mu dodávána z baterií o kapacitě 5 kWh, který vystačí na 100 kilometrů provozu.
Koncept vážící 380 kilo je samozřejmě určen do města. Tomu je přizpůsoben například poloměr otáčení 5,5 metru. Maximální rychlost í je také určen spíše na příměstské oblasti, koncept dokáže jet až 130 km/h, což znamená, že s dálničním provozem se příliš nepočítá a její obvyklé rychlosti by vůz dosáhl jen s jazykem na vestě. Akcelerace z klidu na srovku trvá 13 sekund.
Bohužel, Opel nepřihodil sadu dalších fotografií, máme tedy jen tři vypuštěné již dříve.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?