Opel představuje svoji vizi levného cestování na baterie konceptem RAK e. Malé městské vozítko má jméno po "superrychlém" voze.
Jméno RAK je pro firmu Opel poměrně důležité. Jmenovala se tak série raketových vozidel, se kterými se snažili piloti zaměstnaní rodinou Opelových zdolávat rychlostní rekordy. V roce 1928 dosáhli tehdy fascinující rychlosti 230 km/h.
Ten současný Rak je však něco úplně jiného. Koncept je poháněn elektromotory s výkonem 14 koní, ve špičce však až 50 koní. Energie je mu dodávána z baterií o kapacitě 5 kWh, který vystačí na 100 kilometrů provozu.
Koncept vážící 380 kilo je samozřejmě určen do města. Tomu je přizpůsoben například poloměr otáčení 5,5 metru. Maximální rychlost í je také určen spíše na příměstské oblasti, koncept dokáže jet až 130 km/h, což znamená, že s dálničním provozem se příliš nepočítá a její obvyklé rychlosti by vůz dosáhl jen s jazykem na vestě. Akcelerace z klidu na srovku trvá 13 sekund.
Bohužel, Opel nepřihodil sadu dalších fotografií, máme tedy jen tři vypuštěné již dříve.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.