Společnost Rimac Automobili pocházející z jinak automobilkami neposkvrněného Chorvatska ukazuje, že i elektromobily mohou být pekelně rychlé.
Chorvatská automobilka Rimac Automobili má mimořádně smělé plány. Ve Frankfurtu chtějí ukázat možná nejfantastičtější elektromobil současnosti. Skloubit chtějí téměř nemožné.
Supersport, který má být představen, bude poháněn čtveřicí elektromotorů, jejichž sumární špičkový výkon bude mít hodnotu 1088 koní, maximální točivý moment je 3800 Nm. Elektromotory jsou vždy spojeny po dvou a umístěny do kompaktní, kapalinou chlazené jednotky spolu s dalšími potřebnými zařízeními.
Díky vysokému výkonu a pohonu na všechna kola má sportovní vůz vystřelit z klidu na stovku za 2,8 sekundy, maximální rychlost se rozhodli vývojáři omezit na 305 km/h.
Přestože by se zdálo, že takto vybavený vůz bude rád, když přejede z domu k nejbližšímu obchodu, nemá tomu tak být. Podle Rimacu by měl mít vůz dojezd fascinujících 600 kilometrů a to díky velké zásobě baterií o kapacitě 92 kWh. Takový Nissan Leaf nabídne jen 24 kWh.
Při tom všem však nemá být supersport nijak těžký, na váze se ukáže 1650 kilo, což není v dnešní obézní době nikterak výjimečná hodnota ani mezi benzínovými vozy.
Frankfurt začíná již zítra a právě zde se tato specialita ukáže. Jsme velmi zvědaví.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.