Společnost Rimac Automobili pocházející z jinak automobilkami neposkvrněného Chorvatska ukazuje, že i elektromobily mohou být pekelně rychlé.
Chorvatská automobilka Rimac Automobili má mimořádně smělé plány. Ve Frankfurtu chtějí ukázat možná nejfantastičtější elektromobil současnosti. Skloubit chtějí téměř nemožné.
Supersport, který má být představen, bude poháněn čtveřicí elektromotorů, jejichž sumární špičkový výkon bude mít hodnotu 1088 koní, maximální točivý moment je 3800 Nm. Elektromotory jsou vždy spojeny po dvou a umístěny do kompaktní, kapalinou chlazené jednotky spolu s dalšími potřebnými zařízeními.
Díky vysokému výkonu a pohonu na všechna kola má sportovní vůz vystřelit z klidu na stovku za 2,8 sekundy, maximální rychlost se rozhodli vývojáři omezit na 305 km/h.
Přestože by se zdálo, že takto vybavený vůz bude rád, když přejede z domu k nejbližšímu obchodu, nemá tomu tak být. Podle Rimacu by měl mít vůz dojezd fascinujících 600 kilometrů a to díky velké zásobě baterií o kapacitě 92 kWh. Takový Nissan Leaf nabídne jen 24 kWh.
Při tom všem však nemá být supersport nijak těžký, na váze se ukáže 1650 kilo, což není v dnešní obézní době nikterak výjimečná hodnota ani mezi benzínovými vozy.
Frankfurt začíná již zítra a právě zde se tato specialita ukáže. Jsme velmi zvědaví.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.