Společnost Rimac Automobili pocházející z jinak automobilkami neposkvrněného Chorvatska ukazuje, že i elektromobily mohou být pekelně rychlé.
Chorvatská automobilka Rimac Automobili má mimořádně smělé plány. Ve Frankfurtu chtějí ukázat možná nejfantastičtější elektromobil současnosti. Skloubit chtějí téměř nemožné.
Supersport, který má být představen, bude poháněn čtveřicí elektromotorů, jejichž sumární špičkový výkon bude mít hodnotu 1088 koní, maximální točivý moment je 3800 Nm. Elektromotory jsou vždy spojeny po dvou a umístěny do kompaktní, kapalinou chlazené jednotky spolu s dalšími potřebnými zařízeními.
Díky vysokému výkonu a pohonu na všechna kola má sportovní vůz vystřelit z klidu na stovku za 2,8 sekundy, maximální rychlost se rozhodli vývojáři omezit na 305 km/h.
Přestože by se zdálo, že takto vybavený vůz bude rád, když přejede z domu k nejbližšímu obchodu, nemá tomu tak být. Podle Rimacu by měl mít vůz dojezd fascinujících 600 kilometrů a to díky velké zásobě baterií o kapacitě 92 kWh. Takový Nissan Leaf nabídne jen 24 kWh.
Při tom všem však nemá být supersport nijak těžký, na váze se ukáže 1650 kilo, což není v dnešní obézní době nikterak výjimečná hodnota ani mezi benzínovými vozy.
Frankfurt začíná již zítra a právě zde se tato specialita ukáže. Jsme velmi zvědaví.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?