Pred vyše mesiacom sme vám priniesli informácie ohľadom pripravovaného faceliftu jediného SUV v ponuke automobilky Renault. Dnes automobilka zverejnila ďalšie nové fotografie, ktoré okrem exteriéru zachytávajú aj interiér. Ten ostal takmer nedotknutý.
Koleos dostal inovovanú prednú časť s novými svetlometmi a maskou chladiča, bočné smerové svetlá sa presunuli do krytov spätných zrkadiel. V ponuke príplatkových lakov karosérie sa objavila novinka - oranžová Cayenne, pribudli aj novo navrhnuté disky z ľahkej zliatiny.
O pohon sa postarajú rovnaké pohonné jednotky ako doposiaľ, a teda vznetový motor 2,0 dCi s maximálnym výkonom 110 kW/150 k a 127 kW/170 k. Silnejšia verzia s pohonom 4x4 po novom spotrebuje 5,7 litra nafty na 100 km (menej o 0,9 l/100 km), spotreba slabšej verzie so 6-stupňovou automatickou prevodovkou klesne na 6,2 l/100 km (menej o 1,2 l/100 km). K dispozícii bude aj benzínový štvorvalec 2,5 s maximálnym výkonom 126 kW/175 k.
Inovovaný Koleos sa predstaví o pár dní na autosalóne vo Frankfurte.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?