Citroën se ve Frankfurtu vydá také retro směrem. Koncept Tubik bude navazovat na retrosnažení Volkswagenu Bulli.
Koncept Tubik navazuje na dnes již legendárního souputníka Volkswagenu Type 2, model H Van. Podivně tvarovaná dodávka byla jedním z vozů, které motorizovaly Francii a vyráběla se 35 let.
Koncept Tubik staví jeho pravoúhlé linie do nového, ladného světla. Přidává navíc velmi zajímavá řešení karoserie, kdy se levá strana, tedy do silnice, otevírá klasicky, zatímco pravá se zvedá jako celek a otevírá obří přístup do zvláštního interiéru. V něm sedí řidič jakoby osamocen a zbytek interiéru je vyhrazen posádce tak, aby vytvořil přímo klubovou atmosféru.
Přední sedadlo je otočeno vzad, zadní lavice je klasicky, vpřed, a uprostřed může být další řada sezení, kterou je možné nechat zmizet, nebo třeba z ní také udělat lůžko.
Detaily o technice zatím neznáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?