Citroën se ve Frankfurtu vydá také retro směrem. Koncept Tubik bude navazovat na retrosnažení Volkswagenu Bulli.
Koncept Tubik navazuje na dnes již legendárního souputníka Volkswagenu Type 2, model H Van. Podivně tvarovaná dodávka byla jedním z vozů, které motorizovaly Francii a vyráběla se 35 let.
Koncept Tubik staví jeho pravoúhlé linie do nového, ladného světla. Přidává navíc velmi zajímavá řešení karoserie, kdy se levá strana, tedy do silnice, otevírá klasicky, zatímco pravá se zvedá jako celek a otevírá obří přístup do zvláštního interiéru. V něm sedí řidič jakoby osamocen a zbytek interiéru je vyhrazen posádce tak, aby vytvořil přímo klubovou atmosféru.
Přední sedadlo je otočeno vzad, zadní lavice je klasicky, vpřed, a uprostřed může být další řada sezení, kterou je možné nechat zmizet, nebo třeba z ní také udělat lůžko.
Detaily o technice zatím neznáme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?