Audi se na přípravách do Frankfurtu řádně vyřádila. Představí tam hned trojici svých silných modelů, které tradičně charakterizuje písmenko S.
Audi připravilo pro všechny tři ostré modely jeden motor, který ladilo spolu s Bentley. Jde o nový čtyrlitr s osmi válci postavenými do V. Jeho výkon přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka na všechna čtyři kola.
Základní verze motoru má výkon 420 koní a modelům S6 a S7 stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,8 a 4,9 sekundy. Ta posílená, kterou bude pod kapotou ukrývat nejsilnější S8, má k dispozici 512 koní. Velký křižník díky tomu zrychlí na stovku za 4,2 sekundy.
Všechny tři modely zažijí premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. A na tu my se těšíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.