Volvo C70 je jediným kabrioletom v ponuke švédskej značky, a tak sa netreba čudovať, že mu automobilka venuje zvýšenú pozornosť. Po poslednej modernizácii vzhľadu zhruba pred dvomi rokmi prichádzajú ďalšie drobné inovácie.
Neskúsené oko pozorovateľa nemusí zmeny zaznamenať na prvý pohľad. Pravdou však je, že nové kabrio C70 dostalo upravenú grafiku predných a zadných svetlometov, pribudlo diódové denné svietenie a vylepšený je aj vzhľad oboch nárazníkov. Samozrejmosťou je nový dizajn 18-palcových diskov z ľahkých zliatin. Po novom je možné zvoliť kontrastný lak trojdielnej elektricky ovládanej strechy. Interiér môže na prianie hýčkať posádku novým koženým čalúnením Beechwood alebo dreveným dekorom z čierneho dubu.
Volvo C70 môže poháňať benzínový motor 2,5 T5 s výkonom 169 kW/230 k, spojený s 5-stupňovou automatickou prevodovkou. V ponuke je aj vznetový dvojlitrový päťvalec D3 naladený na výkon 110 kW/150 k alebo D5 s výkonom 140 kW/177 kW. Tieto motory môžu byť spojené so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?