Štýlová Kia Soul sa už začiatkom roka ukázala v modernizovanom prevedení, do Európy sa však ešte len chystá.
Tohtoročný autosalón v New Yorku priniesol modernizované prevedenie štýlovej Kie Soul. Tá sa po facelifte začala predávať zatiaľ len na severoamerickom trhu, do Európy by mala zavítať po európskej premiére na autosalóne vo Frankfurte.
Zopakujme si hlavné odlišnosti od pôvodnej verzie, ktorá sa predávala od roku 2009. Predná časť nesie svetlomety s novou optikou v štýle najnovších modelov Kia. Nechýbajú LED pre denné svietenie, upravená maska chladiča, väčšie hmlové svetlomety a agresívnejšie tvarovaný nárazník. Podobné zmeny sa udiali aj vzadu, koncové svetlá sú zostavené z diód a upravený je aj zadný nárazník. Svetlomety s LED technológiou zrejme budú určené len pre najvyšší stupeň výbavy, ale nechajme sa prekvapiť.
Interiér zaznamenal len drobné zmeny, nové sú niektoré materiály, pribudla možnosť priplatiť si za efektné kožené sedadlá, navigáciu alebo automatickú klimatizáciu. Novinkou je aj prémiový audiosystém Infinity s výkonom 350 W.
Pod kapotou dôjde k zmene minimálne pri benzínových motoroch. Pôvodný motor 1,6 16V vystrieda novinka 1,6 GDI s výkonom 101 kW a krútiacim momentom 167 Nm, známa z väčšieho modelu Sportage. Oproti pôvodnému motoru má byť motor GDI s priamym vstrekovaním úspornejší, zatiaľ však nie sú známe presnejšie parametre.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?