Suzuki dnes zverejnilo prvú fotografiu a základné informácie o sériovej verzii športového modelu Swift, s tradičným označením Sport.
Suzuki Swift Sport minulej generácie si získal srdcia mnohých fanúšikov. Tí oceňovali hlavne jeho konštrukčnú jednoduchosť, športové jazdné vlastnosti a spoľahlivý atmosférický motor 1,6 s výkonom 125 koní.
Novinka si zachováva základné charakteristické vlastnosti predchodcu, ponúka atraktívny, no nevtieravý dizajn so športovým vzhľadom. Dizajn sériového Swiftu Sport je však oproti štúdii S-Concept uhladenejší, čo je trochu škoda. Do sériovej výroby sa dostali športové predné nárazníky s „single-frame“ maskou a hmlovými svetlometmi umiestnených vo výrazných otvoroch. Predné svetlomety dostali projektorovú techniku, na zadných dverách je umiestnený športový spojler.
Novinkou pod kapotou je upravený benzínový motor s objemom 1,6 litra, vyladený na výkon 100 kW/136 k pri 6900 min-1. Krútiaci moment s hodnotou 160 Nm vrcholí pri otáčkach 4400 min-1. Dôležitým a pozitívnym faktom je, že manuálna prevodovka dostala o jeden stupeň navyše – po novom bude 6-stupňová. Ďalšie podrobnejšie informácie a technické parametre zatiaľ automobilka nezverejnila.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?