Když se do něčeho pustí italští tuneři od Romeo Ferraris obvykle to dopadne skvěle. Jejich poslední kreace na bázi Mini Countryman je toho důkazem.
Společnost Romeo Ferraris již byla na našem webu několikrát zmiňována, vzpomeňme třeba úpravu Alfy Romeo Mito. Upravují zde zejména Fiaty 500, Alfy Romeo ale třeba i BMW či Mercedesy.
Ale zpět k úpravě Mini Countryman, ta vznikla k oslavě 150 let vzniku Itálie, odtud název 150 Anniversario. Co vedlo výrobce k oslavě této nacionální události protřednictvím Countrymanu asi nemá cenu řešit. Důležitý je výsledný produkt a ten vypadá k světu. Ačkoli nejde o sportovní model dokázali u něj zvýraznit sportovního ducha. Již použitá barevná kombinace matové modré a stříbrné je dosti neobvyklá. Celek doplňují černá kola a maska chladiče.
Technicky se vyšlo z nejsilnější sériové specifikace Cooper S. Ta v sérii nabízí z přeplňované šestnáctistovky solidních 184 koní a kroutící moment 240 N.m. Úpravou mezichladiče, novým nastavením řídící jednotky a výfukovým potrubím vyústěným dvojicí masivních koncovek bylo dosaženo konečných 227 koní a 328 N.m.
Úpravy neminuly ani podvozek, ten byl náležitě přitvrzen a je navíc stavitelný. Cooper jezdí na slušivých devatenáctipalcových kolech od O.Z. Racingu obutých do gum Yokohama Advan Sport šíře 225 mm. Brzdy dodalo Brembo. Interiér byl zhodnocen bílou kúží s motivy italské trikolory.
zdroj: carscoop
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?