Renault Modus je na trhu již sedm let a to zavání brzkou výměnou. Náhradou by mohl být koncept Frendzy.
Renualt Frendzy je konceptem elektromobilu, který se skrývá v asymetrické karoserii, která se na každé straně otevírá jiným způsobem. Přední dveře se otevírají vždy klasicky, zadní jsou však na pravém boku posuvné, na levém boku klasické, jen otevírané proti směru jízdy. Přestože jde jen o koncept, trochu mi uniká smysl tohoto rozložení. Prostorově náročnější klasické dveře se otevírají do silnice, zatímco méně vystouplé dveře posuvné se otevírají do chodníku. Čekal bych spíše opačnou konfiguraci.
Klasické nezůstaly ani páté dveře. Ty jsou rozděleny a otevírají se tak nadvakrát. Spodní díl se neotočí do pravého úhlu a nezarovná do ložné plochy, jak je obvyklé, ale sesune se pod úroveň nákladové hrany.
Za pozornost ve futuristickém interiéru stojí zadní lavice a systém jejího zaklápění do podlahy, přičemž vznikne dokonale zarovnaná plocha beze stop bývalého sezení. A aby toho nebylo málo, děti si mohou kreslit na elektronické boční sklo.
Koncept se chystá na podzimní autosalon ve Frankfurtu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?