Koleos nevzbudil u zákazníkov príliš veľký záujem, automobilka mu preto naordinovala facelift. Čoskoro sa do ulíc dostane Renault Koleos s novou tvárou.
Renault Koleos je na trhu už pomerne dlhý čas, no pravdupovediac, veľa vody nenamútil. Dôkazom toho sú jeho skôr slabšie predaje v Európe, kde bol zákazníkmi prijatý veľmi striedmo. Čo bolo príčinou? Podľa slov viacerých potenciálnych zákazníkov bol dizajn tým, čo ich od kúpy modelu Koleos odradilo. Ten bol doteraz príliš nevýrazný.
Renault však predstavil modernizovaný Koleos, ktorý prichádza s novou tvárou, ktorá podľa Renaultu dokáže osloviť viacero zákazníkov. Zmeny na dizajne francúzskeho SUV sú badateľné len v prednej časti vozidla. Tá nesie novú šesťuholníkovú masku chladiča, inak tvarovaný nárazník a nový dizajn svetlometov a hmloviek. Koleos sa nezaobíde bez vymenených spätných zrkadiel, ktoré nesú smerové ukazovatele z LED diód. K dispozícii bude niekoľko nových farebných odtieňov karosérie a nových typov diskov z ľahkej zliatiny.
Porovnajte dizajn staršieho a novšieho prevedenia Renaultu Koleos.
Faceliftovaný Koleos by mal aj naďalej poháňať jeden benzínový motor 2,5 s výkonom 126 kW, a naftový motor 2,0 dCi vo dvoch prevedeniach výkonu (110 a 129 kW). Tie by však mali mať mierne nižšiu spotrebu ako doteraz, bližšie informácie zatiaľ nie sú známe.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.