Během 39. ročníku tradičního 24hodinového vytrvalostního závodu na německém okruhu Nürburgring, který se koná od 23.6. do 26.6. 2011 představí Toyota Motor Corporation (TMC) koncept hybridního vozu pod názvem „GRMN (GAZOO Racing1 vyladěný MN2) SPORTS HYBRID Concept II”. Jedná se o kabriolet využívající hybridní pohon (zážehový motor – elektromotor) s uložením jednotky uprostřed vozu.
GRMN SPORTS HYBRID Concept II je aktualizovaná verze konceptu sportovního vozu s hybridním pohonem představeném na tokijském Autosalonu v roce 2010. Tento koncept charakterizuje pokročilý design a vylepšený sportovně hybridní systém AWD, v němž je hlavní pohonná jednotka (benzínový motor, pohon zadních kol a převodovka) umístěna uprostřed karosérie.Toto rozmístění zajišťuje lepší ovládání vozidla, poskytuje silnější požitek z jízdy a větší stabilitu. Jízda se staženou střechou v elektrickém režimu skýtá příjemný a povznášející zážitek.V roce 1997 uvedla společnost TMC na trh první sériově vyráběný hybridní vůz na světě (Toyota Prius) a od té doby provádí aktivní výzkum v oblasti využití hybridních technologií u závodních a sportovních automobilů. GRMN SPORTS HYBRID Concept II je dalším krokem v tomto úsilí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.