Supersportu od Mercedesu SLS AMG, přistřihli křídla, urvali střechu a voilá, je tu nový Roadster. A sluší mu to.
Historie se občas opakuje a tentokrát tomu není jinak. Mercedes ukázal roadster odvozený od modelu Gullwing, úplně stejně jako před padesáti lety u originálního modelu 300SL. Podobně jako on před léty, ani novinka už tím pádem není žádným Gullwingem, dveře by nebylo kam zavěsit.
Roadster pochopitelně přenáší většinu vlastností i techniky z uzavřené varianty, najdeme zde tedy i nadále osmiválec 6,2 od AMG s výkonem 571 koní. Díky tomu, že hmotnost narostla o pouhých 40 kilo, nezměnily se technické parametry, motor tak stačí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost dosáhne na 317 km/h. Stejné jsou i lichoběžníkové nápravy a systém transaxle se sedmistupňovou převodovkou.
Přesto se ukazují některé novinky. Pro řidiče nejvýznamnější bude příplatkový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Spíše hračičky potěší AMG Performance Media - nový systém, který k zábavním funkcím přidává pokročilou telemetrii vozu. Zobrazuje tak například údaje o přetížení či mnohé parametry motoru. Odlišný je přirozeně také systém sklápění střechy. Sklopení trvá jen 11 sekund, je tak možné činit i za jízdy do 50 km/h.
Tuzemskou cenu zatím neznáme, nicméně dle německých cen bude příplatek za otevřenou verzi činit necelý čtvrtmilion.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?