Supersportu od Mercedesu SLS AMG, přistřihli křídla, urvali střechu a voilá, je tu nový Roadster. A sluší mu to.
Historie se občas opakuje a tentokrát tomu není jinak. Mercedes ukázal roadster odvozený od modelu Gullwing, úplně stejně jako před padesáti lety u originálního modelu 300SL. Podobně jako on před léty, ani novinka už tím pádem není žádným Gullwingem, dveře by nebylo kam zavěsit.
Roadster pochopitelně přenáší většinu vlastností i techniky z uzavřené varianty, najdeme zde tedy i nadále osmiválec 6,2 od AMG s výkonem 571 koní. Díky tomu, že hmotnost narostla o pouhých 40 kilo, nezměnily se technické parametry, motor tak stačí na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost dosáhne na 317 km/h. Stejné jsou i lichoběžníkové nápravy a systém transaxle se sedmistupňovou převodovkou.
Přesto se ukazují některé novinky. Pro řidiče nejvýznamnější bude příplatkový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Spíše hračičky potěší AMG Performance Media - nový systém, který k zábavním funkcím přidává pokročilou telemetrii vozu. Zobrazuje tak například údaje o přetížení či mnohé parametry motoru. Odlišný je přirozeně také systém sklápění střechy. Sklopení trvá jen 11 sekund, je tak možné činit i za jízdy do 50 km/h.
Tuzemskou cenu zatím neznáme, nicméně dle německých cen bude příplatek za otevřenou verzi činit necelý čtvrtmilion.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.