Vzpomínka na legendu závodění ve 30. letech, BMW 328, se objevila na tradiční výstavě krásy v italského jezera Cernobio.
Před 75 lety se začal vyrábět dnes mimořádně vzácný vůz BMW 328. Tento sporťák dosáhl mnohých úspěchů na závodních tratích, ale ceněn byl i mimo ně, ovšem ocenit jej mohlo jen necelých 500 majitelů. Jeho výroba započala v roce 1936, po čtyřech letech byla ale přerušena druhou světovou válkou, podobně jako zbytek výroby v továrně.
75 let od konce výroby se automobilka rozhodla zavzpomínat na tento skvělý vůz. Vypouští proto koncept 328 Hommage.
Jeho čelo je ztvárněno v retro stylu. Přestože se zdá, že přední světlomety jsou zaslepeny, není tomu tak, jde jen o specifické vytvarování LED světel. Záď je už o poznání modernější.
Karoserie je vyrobena z uhlíkem vyztuženého plastu, což je podle BMW mimořádně pevný, ale zároveň i lehký materiál. Vyrábí z něj i komponenty na modely M3 a M6. Díky tomu je koncept těžký jen 780 kilo.
Podobně jako původní 328, i novodobý koncept je vybaven šestiválcem. Jeho objem je ovšem z původních dvou litrů navýšen na tři. Výkon zveřejněn nebyl, je ale jasné, že 80 koní, jako u originálu, to nebude.
Asi se budeme muset smířit s tím, že tento roadster zůstane konceptem. Ale bylo by krásné, potkat ho občas na silnici...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?