Vzpomínka na legendu závodění ve 30. letech, BMW 328, se objevila na tradiční výstavě krásy v italského jezera Cernobio.
Před 75 lety se začal vyrábět dnes mimořádně vzácný vůz BMW 328. Tento sporťák dosáhl mnohých úspěchů na závodních tratích, ale ceněn byl i mimo ně, ovšem ocenit jej mohlo jen necelých 500 majitelů. Jeho výroba započala v roce 1936, po čtyřech letech byla ale přerušena druhou světovou válkou, podobně jako zbytek výroby v továrně.
75 let od konce výroby se automobilka rozhodla zavzpomínat na tento skvělý vůz. Vypouští proto koncept 328 Hommage.
Jeho čelo je ztvárněno v retro stylu. Přestože se zdá, že přední světlomety jsou zaslepeny, není tomu tak, jde jen o specifické vytvarování LED světel. Záď je už o poznání modernější.
Karoserie je vyrobena z uhlíkem vyztuženého plastu, což je podle BMW mimořádně pevný, ale zároveň i lehký materiál. Vyrábí z něj i komponenty na modely M3 a M6. Díky tomu je koncept těžký jen 780 kilo.
Podobně jako původní 328, i novodobý koncept je vybaven šestiválcem. Jeho objem je ovšem z původních dvou litrů navýšen na tři. Výkon zveřejněn nebyl, je ale jasné, že 80 koní, jako u originálu, to nebude.
Asi se budeme muset smířit s tím, že tento roadster zůstane konceptem. Ale bylo by krásné, potkat ho občas na silnici...
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?