Vzpomínka na legendu závodění ve 30. letech, BMW 328, se objevila na tradiční výstavě krásy v italského jezera Cernobio.
Před 75 lety se začal vyrábět dnes mimořádně vzácný vůz BMW 328. Tento sporťák dosáhl mnohých úspěchů na závodních tratích, ale ceněn byl i mimo ně, ovšem ocenit jej mohlo jen necelých 500 majitelů. Jeho výroba započala v roce 1936, po čtyřech letech byla ale přerušena druhou světovou válkou, podobně jako zbytek výroby v továrně.
75 let od konce výroby se automobilka rozhodla zavzpomínat na tento skvělý vůz. Vypouští proto koncept 328 Hommage.
Jeho čelo je ztvárněno v retro stylu. Přestože se zdá, že přední světlomety jsou zaslepeny, není tomu tak, jde jen o specifické vytvarování LED světel. Záď je už o poznání modernější.
Karoserie je vyrobena z uhlíkem vyztuženého plastu, což je podle BMW mimořádně pevný, ale zároveň i lehký materiál. Vyrábí z něj i komponenty na modely M3 a M6. Díky tomu je koncept těžký jen 780 kilo.
Podobně jako původní 328, i novodobý koncept je vybaven šestiválcem. Jeho objem je ovšem z původních dvou litrů navýšen na tři. Výkon zveřejněn nebyl, je ale jasné, že 80 koní, jako u originálu, to nebude.
Asi se budeme muset smířit s tím, že tento roadster zůstane konceptem. Ale bylo by krásné, potkat ho občas na silnici...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.