Aston Martin spolu s karosárnou Zagato představil koncept sportovního movelu V12 Zagato. Snoubí agresivitu s elegancí a jízdními výkony.
Britský Aston Martin a italská karosárna Zagato nejsou ve spolupráci ničím novým. Rozhodli se oslavit hned 50 let spolupráce a to opravdovým skvostem.
Fascinující koncept bude představen v sobotu na Concorso d'Eleganza Villa D'Este u italského jezera Como. Zraky návštěvníků tradiční a zároveň velmi prestižní události budou na oranžový skvost jistě silně upřeny.
Design pochází ze studia Zagato, údajně je natolik komplikovaný, že jej není možné vyrobit strojně, jen ručně. Proto je například každý blatník vyroben ze sedmi hliníkových dílů, nikoliv z jediného výlisku, střecha je pětidílná. Tradiční vyboulení nad hlavami cestujících téměř není u Zagata nutné připomínat.
Vůz je určen na okruh, kam po premiéře také zamíří, o to, aby nebyl zostuzen, se stará šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 515 koní.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?