Facelift v současné době nejmenšího Jaguaru se ukázal na autosalonu v New Yorku. Jasně ho rozpoznáte podle nových světel.
Nové, užší světlomety s integrovanými LED pro denní svícení budou jasným poznávacím znamením inovovaného britského sedanu. Také záď dostala výzdobu právě těmito moderními světelnými prvky.
Cestující v interiéru jistě potěší nové barevné kombinace, řidič bude moci svírat v rukou nový volant. Přepracované je také ovládání ventilačního systému.
Asi největší změnu najdeme pod kapotou. Tam se totiž dostal nový dieselový čtyřválec o výkonu slibných 190 koní. Motor o objemu 2,2 litru je vybaven systémem Stop-Start a i díky němu, také díky osmistupňové převodovce ZF, by měl dosáhnout na výbornou spotřebu 4,7 l/100 km.
Stejných optických změn se dočkal i nejostřejší model v nabídce, silný XFR.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?