Subaru dnes na newyorské autoshow odhalilo novou generaci Imprezy a uvolnilo i řadu fotografií. Prozatím jde pouze o specifikaci určenou pro severoamerický trh, základní linie si s sebou ale Impreza přiveze i na starý kontinent.
Hlavním kritériem při vývoji nové generace bylo zvětšení vnitřního prostoru při zachování vnějších rozměrů, což by se mělo pozitivně projevit na pohodlí a je to zároveň i příslibem pro zachování skvělých jízdních vlastností. Rozvor se zvýšil o 2,5 cm, délka a šířka zůstaly takřka beze změn. Módní zvykem je porovnávat velikost kufru počtem golfových bagů. Vězte tedy, že do nového sedanu se vejdou čtyři, do hatchbaku tři. Základní silueta vozu se nezměnila, je ale víc než zřejmé přiblížení designu k většímu Legacy. Šestiúhelníková maska chladiče, velká zrcátka na stopkách a dozadu protáhlý zadní nárazník jsou asi nejvýraznějšími rysy nového modelu.Inspirace větším bráškou je patrná i uvnitř, kde nezůstal kámen na kameni. Nová je palubní deska, nový je volant i přístrojový štít s centrálním displejem. Zaplaťpánbůh zůstala klasická ruční brzda. Zdá se, že pro dojem prostornějšího interiéru zvolili konstruktéři obvyklý fígl s vyšším posezem, dle tiskových materiálů se totiž bude vpředu sedět o 60 mm výše než dosud. I když marketingoví odborníci tuto zprávu obhajují lepším výhledem z vozu.Pokud jde o motorizace, hovoří se prozatím jen o třetí generaci zážehového dvoulitrového boxeru o výkonu 109 kW (148 k), která bude spřažena s pětistupňovou manuální či CVT převodovkou. Nezapomínejme ale, že se jedná o americkou specifikaci, kde dosud považují naftu za méněcenné palivo. Naftové i výkonnější benzínové varianty se bezpochyby objeví.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?