Subaru dnes na newyorské autoshow odhalilo novou generaci Imprezy a uvolnilo i řadu fotografií. Prozatím jde pouze o specifikaci určenou pro severoamerický trh, základní linie si s sebou ale Impreza přiveze i na starý kontinent.
Hlavním kritériem při vývoji nové generace bylo zvětšení vnitřního prostoru při zachování vnějších rozměrů, což by se mělo pozitivně projevit na pohodlí a je to zároveň i příslibem pro zachování skvělých jízdních vlastností. Rozvor se zvýšil o 2,5 cm, délka a šířka zůstaly takřka beze změn. Módní zvykem je porovnávat velikost kufru počtem golfových bagů. Vězte tedy, že do nového sedanu se vejdou čtyři, do hatchbaku tři. Základní silueta vozu se nezměnila, je ale víc než zřejmé přiblížení designu k většímu Legacy. Šestiúhelníková maska chladiče, velká zrcátka na stopkách a dozadu protáhlý zadní nárazník jsou asi nejvýraznějšími rysy nového modelu.Inspirace větším bráškou je patrná i uvnitř, kde nezůstal kámen na kameni. Nová je palubní deska, nový je volant i přístrojový štít s centrálním displejem. Zaplaťpánbůh zůstala klasická ruční brzda. Zdá se, že pro dojem prostornějšího interiéru zvolili konstruktéři obvyklý fígl s vyšším posezem, dle tiskových materiálů se totiž bude vpředu sedět o 60 mm výše než dosud. I když marketingoví odborníci tuto zprávu obhajují lepším výhledem z vozu.Pokud jde o motorizace, hovoří se prozatím jen o třetí generaci zážehového dvoulitrového boxeru o výkonu 109 kW (148 k), která bude spřažena s pětistupňovou manuální či CVT převodovkou. Nezapomínejme ale, že se jedná o americkou specifikaci, kde dosud považují naftu za méněcenné palivo. Naftové i výkonnější benzínové varianty se bezpochyby objeví.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?