Rolls Royce ukazuje v Šanghaji vrcholnou verzi svého Ghostu, dostupnějšího a masovějšího modelu své palety.
Autosalon v Šanghaji je mimořádně rozporuplným místem. Najdeme tu paletu vozů, které by ani nemohly vyjet na naše silnice, neboť by vzhledem ke svým "kvalitám" ani nemohly být homologovány, ale také to nejlepší, co autosvět nabízí. Zkrátka Čína je velká a své zákazníky si tu najde každá automobilka.
Ten nejluxusnější konec reprezentuje například Rolls Royce. Pro Šanghaj si připravil speciální verzi svého menšího sedanu Ghost. Byť jde o menší vůz, stále si zachovává mimořádný luxus, jinde v autosvětě prakticky nepoznaný. Pro Čínu Rolls Royce představil nejluxusnější verzi tohoto vozu.
Jde o Ghost s prodlouženým rozvorem o 17 centimetrů, takže celková délka je nyní 557 cm. Tím se auto blíží k většímu Phantomu, jeho délka je 583 cm.
Zbytek technických údajů zůstal nezměněn, stále tak vůz pohání dvanáctiválec o výkonu 560 koní, který stačí na zrychlení z klidu na stovku pod 5 sekund.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?