Audi nás v poslední době zásobuje novinkami jako nikdo jiný. Nejnovější crossover se čtyřmi kruhy je zároveň nejmenší.
Audi Q3 je postavena, jak jsme již předeslali ve starším článku, na platformě Volkswagenu Tiguan. Oproti němu je zamýšlen jako luxusnější, o něco méně praktický a sportovnější. Menší důraz na praktičnost se projeví například na velikosti kufru, smrskl se z 530 l u Tiguanu na 460 l.
Audi se do začátku rozhodlo vybavit Tiguan trojicí motorů o shodném objemu dvou litrů. Jediný diesel v nabídce nabídne 170 koní výkonu, dva benzíny jsou naladěny na 170 a 211 koní. Lze očekávat, že časem se dočkáme rozšíření, hned při uvedení byl oznámen opožděný příchod základního dieselu o výkonu 140 koní.
Oba slabší motory budou k dispozici se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, silnější budou vybaveny sedmikvaltem DSG. Standardem pro všechny motorizace bude permanentní pohon všech kol Quattro, pouze základní motor, nejslabší deisel, bude ke koupi i s pohonem pouze přední dvojice kol.
Za pozornost jistě stojí přední světla, jejich příplatkový typ totiž nabídne originální trubicová LED světla, která obklopují celý světlomet.
Do výbavy se dostane pro Audi typická palubní technologie MMI, za pozornost stojí například adaptivní světlomety sledující cestu. V blízké budoucnosti se do výbavy dostane WiFi hotspot pro připojení počítačů na palubě.
Spolu s technickou specifikací již byla představena i cena pro Německo. Základ bude stát 30 tisíc euro, což je v přepočtu asi 730 tisíc kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?