Audi nás v poslední době zásobuje novinkami jako nikdo jiný. Nejnovější crossover se čtyřmi kruhy je zároveň nejmenší.
Audi Q3 je postavena, jak jsme již předeslali ve starším článku, na platformě Volkswagenu Tiguan. Oproti němu je zamýšlen jako luxusnější, o něco méně praktický a sportovnější. Menší důraz na praktičnost se projeví například na velikosti kufru, smrskl se z 530 l u Tiguanu na 460 l.
Audi se do začátku rozhodlo vybavit Tiguan trojicí motorů o shodném objemu dvou litrů. Jediný diesel v nabídce nabídne 170 koní výkonu, dva benzíny jsou naladěny na 170 a 211 koní. Lze očekávat, že časem se dočkáme rozšíření, hned při uvedení byl oznámen opožděný příchod základního dieselu o výkonu 140 koní.
Oba slabší motory budou k dispozici se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, silnější budou vybaveny sedmikvaltem DSG. Standardem pro všechny motorizace bude permanentní pohon všech kol Quattro, pouze základní motor, nejslabší deisel, bude ke koupi i s pohonem pouze přední dvojice kol.
Za pozornost jistě stojí přední světla, jejich příplatkový typ totiž nabídne originální trubicová LED světla, která obklopují celý světlomet.
Do výbavy se dostane pro Audi typická palubní technologie MMI, za pozornost stojí například adaptivní světlomety sledující cestu. V blízké budoucnosti se do výbavy dostane WiFi hotspot pro připojení počítačů na palubě.
Spolu s technickou specifikací již byla představena i cena pro Německo. Základ bude stát 30 tisíc euro, což je v přepočtu asi 730 tisíc kč.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?