Koncept sportovního roadsteru od Chevroletu snoubí sportovnost, nové technologie a taky kousek elegance. Ekologický koncept prý znamená budoucnost.
Chevrolet konceptem, který je určen pro autosalon v Soulu, připomíná dva vozy ze 60 let a tvrdí, že spojil to nejlepší z nich. Má být stejně malý a otevřený jako koncept Corvair Monza SS z roku 1963 a lehký a účelný jako Corvair Super Spyder z roku 1962.
Pro lehkost automobilka použila šasi z uhlíkových vláken, ze kterých je provedena většina exteriéru. Zajímavé je osvětlení po celé šířce vozu.
O pohon se stará trojice motorů. Dvě elektromotory, každý o výkonu 20 koní, jsou umístěny pod přední kapotou, podobně jako spalovací motor o objemu 1,5 litru, který se pro změnu nachází vzadu a je spojen se dvouspojkovou převodovkou. Auto umí přepínat mezi pohonem přední a zadní nápravy.
Za pozornost jistě stojí interiér. Najdeme v něm dva fyzicky oddělené kokpity, mezi kterými se nachází dozadu protažená centrální konzola. Jak je dnes v konceptech zvykem, pohled vzad obstarávají kamery, zajímavá je přední kamera, do jejíhož záznamu se promítají data z GPS navigace.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?