Koncept sportovního roadsteru od Chevroletu snoubí sportovnost, nové technologie a taky kousek elegance. Ekologický koncept prý znamená budoucnost.
Chevrolet konceptem, který je určen pro autosalon v Soulu, připomíná dva vozy ze 60 let a tvrdí, že spojil to nejlepší z nich. Má být stejně malý a otevřený jako koncept Corvair Monza SS z roku 1963 a lehký a účelný jako Corvair Super Spyder z roku 1962.
Pro lehkost automobilka použila šasi z uhlíkových vláken, ze kterých je provedena většina exteriéru. Zajímavé je osvětlení po celé šířce vozu.
O pohon se stará trojice motorů. Dvě elektromotory, každý o výkonu 20 koní, jsou umístěny pod přední kapotou, podobně jako spalovací motor o objemu 1,5 litru, který se pro změnu nachází vzadu a je spojen se dvouspojkovou převodovkou. Auto umí přepínat mezi pohonem přední a zadní nápravy.
Za pozornost jistě stojí interiér. Najdeme v něm dva fyzicky oddělené kokpity, mezi kterými se nachází dozadu protažená centrální konzola. Jak je dnes v konceptech zvykem, pohled vzad obstarávají kamery, zajímavá je přední kamera, do jejíhož záznamu se promítají data z GPS navigace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.