Přibližně za dva roky se s největší pravděpodobností dočkáme plně elektrické verze modelu Venga.
Mnoho informací prozatím není, ale automobil má být založen na konceptu Venga EV představeném na autosalonu v Ženevě minulý rok. Půjde o vůz čistě na elektrický pohon, žádný spalovací motor tedy pod kapotou nenajdete.
Dojezd má být něco mezi 140-180 kilometry. Elektromotor umístěný v prostoru, kde se normálně nachází spalovací jednotka, má výkon 60 kW a hodnota točivého momentu je 280 Nm. Maximální rychlost bude pravděpodobně 140 km/h. Plné dobití ze standartní domovní zásuvky 230V potrvá něco kolem 6 hodin. Pokud ale máte k dispozici zásuvku s 380V, zkrátí se doba nabíjení na 1 hodinu. Baterie mají kapacitu 24 kWh a využívají technologie Li-Pol.
Již příští rok má vzniknout testovací série dvou tisíc kusů. Pokud vše půjde podle plánů, začne sériová produkce někdy v průběhu roku 2013. Půjde tak o první plně elektrický vůz značky Kia dostupný pro širokou veřejnost.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?