Slovinská firma Provoco založila novou značku s názvem Shayton. Jejich prvotina se jmenuje Equilibrium a výkonem míří rovnou na vrchol.
Pokaždé, když vidíme že se někdo rozhodl postavit nový supersport, máme velkou radost že tohle odvětví automobilismu ještě nevymřelo. Nejnovější přírůstek do této rodiny je původem slovinec. Majitelé mateřské firmy Provoco zvolili její název velmi chytře. Shayton Equilibrium bude totiž provokovat. Ať už vývojáře u Bugatti, Saleenu nebo třeba marketéry ostatních automobilek, kteří se nás snaží přesvědčit o tom, že hybridy jsou přesně to po čem toužíme. Tím nechci říci že úsporné vozidla na alternativní pohon nejsou budoucností, necpěte nám je ale prosím násilím a na úkor jiných aut.
O pohon se postará dvanáctiválec o prozatím neznámém objemu. Jeho pozici v autě také neznáme, s největší pravděpodobností bude ale asi ležet uprostřed. Výkon je 1084 koní, míří tedy proti tomu nejrychlejšímu a nejdražšímu na trhu. Ve spojení se sekvenční převodovkou zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,1 vteřiny a pak dále až na maximální rychlost 400 km/h.
Váha automobilu je pouhých 1200 kilogramů. Té se podařilo dosáhnout díky rozsáhlému použití uhlíkových vláken. Šasi je vyrobenu z materiálu zvaného carbon-titanium, použítého také u nového Pagani Huayra. Karoserie je vyrobena kompletně z uhlíkových vláken, brzdy jsou karbon-keramické od Bremba.
Základní cena byla stanovena na 1 000 000 €. Shayton plánuje vyrábět asi 20 kusů Equilibria ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.