Že odchod Chrise Banglea v roce 2009 od BMW designu vozů této značky prospěl pochybuje málokdo. Projevuje se to na nové řadě 5 tak i na nové "šestce". Přesvědčte se o tom sami při pohledu na zcela novou řadu 6, ta se jednoznačně vrací ke "žraločím" kořenům automobilky a elegence má na rozdávání.
O tom jak bude tento model vypadat jsme již byli informování loni prostřednictvím studie Concept 6 Series Coupe. Oproti svému předchůdci novinka trochu povyrostla do šířky téměř o 4 centimetry a o 7,5 centimetru byl prodloužen rozvor náprav. Jako správné gran turismo nabídne "šestka" solidních 460 litrů pro přepravu zavazadel.
Nejvíce vyniknou čisté linie vozu z bočního profilu. Při bližším pohledu potěší použití bezrámových oken. Oproti předcházející generaci zaujme elegnatně splývavá záď. Jinak spousta prvků, především řešení přídě připomenou novou "pětku".
Jako startovací nabídku připravilo BMW dvě motorizace, 640i a 650i. Slabší verzi rozpohybovává přeplňovaný řadový šestiválec objemu 3,0 litry (320 koní), tu silnější přeplňovaný osmiválec kubatury 4,4 litru (407 koní). Oba přenášejí výkon na zadní nápravu prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Obě verze dosáhnou maximálky 250 km/h, na stovku se rozjedou za 5,4 respektive 4,9 sekundy. Další motorizace budou jistě následovat, lze očekávat výkonný turbodiesel a snad i špičkovou M6.
U velkého kupé BMW nemůže scházet pestrá nabídka příplatkové výbavy. Lze si objednat elekronické řízení zadní nápravy, adaptivní tlumiče a světlomety. Nechybí head-up displej a systém nočního vidění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.