Seat na autosalonu v Ženevě představil verzi svého MPV Alhambra s pohonem obou náprav. Stane se tak jedním z mála MPV vybavených touto praktickou vlastností.
Seat Alhambra využívá elektronicky řízeného pohonu všech kol. Přední nápravu propojuje se zadní hřídel s lamelovou spojkou ponořenou v olejové lázni, která je umístěna až u zadních kol pro lepší rozložení hmotnosti.
Sepnutí má na starosti elektronika, pokud zaznamená prokluz předních kol. Hydraulický mechanismus sepne spojku a pohon je přenášen na obě nápravy. Jde o nám dobře známý systém Haldex, který využívá i Škoda.
O pohon se stará čtyřválcový dvoulitr TDI. Dieselový motor dostahuje výkonu 140 koní. Spotřeba je na velký vůz s pohonem obou náprav nízká, 6 l/100 km, podíl na tom má i úsporná technologie stop-start a dalšími spořícími detaily
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?