Seat na autosalonu v Ženevě představil verzi svého MPV Alhambra s pohonem obou náprav. Stane se tak jedním z mála MPV vybavených touto praktickou vlastností.
Seat Alhambra využívá elektronicky řízeného pohonu všech kol. Přední nápravu propojuje se zadní hřídel s lamelovou spojkou ponořenou v olejové lázni, která je umístěna až u zadních kol pro lepší rozložení hmotnosti.
Sepnutí má na starosti elektronika, pokud zaznamená prokluz předních kol. Hydraulický mechanismus sepne spojku a pohon je přenášen na obě nápravy. Jde o nám dobře známý systém Haldex, který využívá i Škoda.
O pohon se stará čtyřválcový dvoulitr TDI. Dieselový motor dostahuje výkonu 140 koní. Spotřeba je na velký vůz s pohonem obou náprav nízká, 6 l/100 km, podíl na tom má i úsporná technologie stop-start a dalšími spořícími detaily
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?