VIDEO: Tata má s výrobou malých aut opravdovou zkušenost. Maličkému modelu Nano se opět daří a Tata by dost možné rád i do Evropy. Co takový Pixel?
Auto opravdu není tak malé, aby na něj stačil jediný pixel fotografie. Zajímavé je spíše tím, že se na jediném pixelu otočí. Nevěříte?
Pixel je městské mikroauto. Tata tvrdí, že jde z hlediska místa o nejúspornější existující vůz, podle firmy se na prostor 2,6 metru vejdou pohodlně čtyři dospělí. Budiž, ale to, co nás zajímá, je ukryto pod sedadly.
Tata totiž přišel na unikátní řešení, které dokáže otočit auto doslova na pětníku. Vtip je nejenom v obrovském předním rejdu, ale předevím v zadní, hnané nápravě. Soukolí, které se nachází v místě dieferenciálu, totiž dokáže poslat v nízké rychosti na každé kolo jiný směr otáčení. Díky tomu se točení vozidla odehraje vlastně kolem osy, která je ve středu zadní nápravy. Kdo nechápe či nevěří, nechť se podívá na přiložené video.
O pohon se stará naftový tříválec. I díky nízké hmotnosti vozy by měla spotřeba zůstat pod 3,4 l/100 km.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?