Golf se v Ženevě představí bez střechy, konečně tak tradiční kabriolet dostane nástupce. Ten vyjde z třídveřového hatchbacku šesté generace. Volkswagen se nadále drží tradice použití plátěné střechy.
Co však na novém vydání kabrioletu nenajdete je ochranný oblouk za bočními dveřmi, ten ustoupil modernějšímu řešení - vystřelovacím obloukům. Toto řešení jednoznačně pomohlo elegantnějšímu vzhledu. Příznivce kupékabrioletů tedy otevřený Golf nepotěší, pro ty má Volkswagen v nabídce typ Eos.
Od výchozího kompaktu se otevřená verze odlišuje větším sklonem sloupku A. Na zádi je použito nové víko kufru pod nímž se ukrývá elektricky výklopná střecha. Ta se zvládne vyklopit lehce pod deset sekund a to i za jízdy do rychlosti 30 km/h. Méně nápadnou změnou je použití zadních svítilen z modelu GTI. Interiér se až na čtyřmístnou konfiguraci od třídveřového provedení výrazně neliší.
Pro pohon třetí generace kabrioletu na bázi Golfu si bude možno vybrat ze čtyř benzinových jednotek TSI a jedné vznětové TDI. Zatím víme že základem bude motor 1,2 TSI (105 koní), naopak vrcholem bude dvoulitrový agregát (211 koní). Spořílkům nabídne Volkswagen šestnáctistovku TDI (105 koní). Nabídku doplní tři eklogické verze BlueMotion, ta ve spojení s turbodieselem dosáhne údajně spotřeby pouhých 4,4 litru na 100 km.
U našich německých sousedů se prodeje rozjíždějí v těchto dnech, ceny startují v přepočtu na 585 tisíc Kč.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?