Golf se v Ženevě představí bez střechy, konečně tak tradiční kabriolet dostane nástupce. Ten vyjde z třídveřového hatchbacku šesté generace. Volkswagen se nadále drží tradice použití plátěné střechy.
Co však na novém vydání kabrioletu nenajdete je ochranný oblouk za bočními dveřmi, ten ustoupil modernějšímu řešení - vystřelovacím obloukům. Toto řešení jednoznačně pomohlo elegantnějšímu vzhledu. Příznivce kupékabrioletů tedy otevřený Golf nepotěší, pro ty má Volkswagen v nabídce typ Eos.
Od výchozího kompaktu se otevřená verze odlišuje větším sklonem sloupku A. Na zádi je použito nové víko kufru pod nímž se ukrývá elektricky výklopná střecha. Ta se zvládne vyklopit lehce pod deset sekund a to i za jízdy do rychlosti 30 km/h. Méně nápadnou změnou je použití zadních svítilen z modelu GTI. Interiér se až na čtyřmístnou konfiguraci od třídveřového provedení výrazně neliší.
Pro pohon třetí generace kabrioletu na bázi Golfu si bude možno vybrat ze čtyř benzinových jednotek TSI a jedné vznětové TDI. Zatím víme že základem bude motor 1,2 TSI (105 koní), naopak vrcholem bude dvoulitrový agregát (211 koní). Spořílkům nabídne Volkswagen šestnáctistovku TDI (105 koní). Nabídku doplní tři eklogické verze BlueMotion, ta ve spojení s turbodieselem dosáhne údajně spotřeby pouhých 4,4 litru na 100 km.
U našich německých sousedů se prodeje rozjíždějí v těchto dnech, ceny startují v přepočtu na 585 tisíc Kč.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.