Golf se v Ženevě představí bez střechy, konečně tak tradiční kabriolet dostane nástupce. Ten vyjde z třídveřového hatchbacku šesté generace. Volkswagen se nadále drží tradice použití plátěné střechy.
Co však na novém vydání kabrioletu nenajdete je ochranný oblouk za bočními dveřmi, ten ustoupil modernějšímu řešení - vystřelovacím obloukům. Toto řešení jednoznačně pomohlo elegantnějšímu vzhledu. Příznivce kupékabrioletů tedy otevřený Golf nepotěší, pro ty má Volkswagen v nabídce typ Eos.
Od výchozího kompaktu se otevřená verze odlišuje větším sklonem sloupku A. Na zádi je použito nové víko kufru pod nímž se ukrývá elektricky výklopná střecha. Ta se zvládne vyklopit lehce pod deset sekund a to i za jízdy do rychlosti 30 km/h. Méně nápadnou změnou je použití zadních svítilen z modelu GTI. Interiér se až na čtyřmístnou konfiguraci od třídveřového provedení výrazně neliší.
Pro pohon třetí generace kabrioletu na bázi Golfu si bude možno vybrat ze čtyř benzinových jednotek TSI a jedné vznětové TDI. Zatím víme že základem bude motor 1,2 TSI (105 koní), naopak vrcholem bude dvoulitrový agregát (211 koní). Spořílkům nabídne Volkswagen šestnáctistovku TDI (105 koní). Nabídku doplní tři eklogické verze BlueMotion, ta ve spojení s turbodieselem dosáhne údajně spotřeby pouhých 4,4 litru na 100 km.
U našich německých sousedů se prodeje rozjíždějí v těchto dnech, ceny startují v přepočtu na 585 tisíc Kč.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.