Golf se v Ženevě představí bez střechy, konečně tak tradiční kabriolet dostane nástupce. Ten vyjde z třídveřového hatchbacku šesté generace. Volkswagen se nadále drží tradice použití plátěné střechy.
Co však na novém vydání kabrioletu nenajdete je ochranný oblouk za bočními dveřmi, ten ustoupil modernějšímu řešení - vystřelovacím obloukům. Toto řešení jednoznačně pomohlo elegantnějšímu vzhledu. Příznivce kupékabrioletů tedy otevřený Golf nepotěší, pro ty má Volkswagen v nabídce typ Eos.
Od výchozího kompaktu se otevřená verze odlišuje větším sklonem sloupku A. Na zádi je použito nové víko kufru pod nímž se ukrývá elektricky výklopná střecha. Ta se zvládne vyklopit lehce pod deset sekund a to i za jízdy do rychlosti 30 km/h. Méně nápadnou změnou je použití zadních svítilen z modelu GTI. Interiér se až na čtyřmístnou konfiguraci od třídveřového provedení výrazně neliší.
Pro pohon třetí generace kabrioletu na bázi Golfu si bude možno vybrat ze čtyř benzinových jednotek TSI a jedné vznětové TDI. Zatím víme že základem bude motor 1,2 TSI (105 koní), naopak vrcholem bude dvoulitrový agregát (211 koní). Spořílkům nabídne Volkswagen šestnáctistovku TDI (105 koní). Nabídku doplní tři eklogické verze BlueMotion, ta ve spojení s turbodieselem dosáhne údajně spotřeby pouhých 4,4 litru na 100 km.
U našich německých sousedů se prodeje rozjíždějí v těchto dnech, ceny startují v přepočtu na 585 tisíc Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.