Konečně Infiniti v Ženevě předvede předobraz svého prvního prémiového hatchbacku, pod názvem Etherea. Nebude náhoda že největší rival Lexus už v nabídce model tohoto segmentu má.
Etherea působí opravdu neotřelým dojmem, ale to už ke značce Infiniti tak nějak patří. Zejména boční profil může působit pro nás usedlé evropany dosti nezvykle. Střecha je profilována do oválu, zvláštností je řešení sloupků dveří. 4,4 metru dlouhý koncept dle vyjádření svého tvůrce Shira Nakamury kombinuje prvky kupé, sedanu, hatchbacku i crossoveru. Design Etherea dále rozvíjí styl naznačený studií Essence z roku 2009.
Jak jsme již naznačili, jedná se především o odpověď na model CT od Lexusu. Po jeho vzoru využívá koncept Etherea hybridního pohonu. CT ovšem oproti konceptu Etherea působí až konzervativně.
Detaily tohoto pozorohudného konceptu nám jistě Infinity odhalí v Ženevě, sériové verze bysme se mohli dočkat v horizontu dvou až tří let.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?