Kia zveřejnila první oficiální obrázky nového Ria včetně technických informací.
Oficiální premiéra se odehraje společně s Picantem až na autosalonu v Ženevě, Kia ale uvolnila první informace už teď.
Rio s Picantem jsou posledními modely, který ještě nenosí nový designový směr automobilky. To se změní již koncem března při světové premiéře.
Z obrázků v galerii je jasně patrné, že agresivní styl sourozenců se zdárně přenesl i na Rio. Ledky v předních světlech jsou samozřejmostí stejně jako dynamický styl karoserie. Obrázky interiéru prozatím nejsou k dispozici, Kia ale tvrdí že kvalita bude na výši modelů o několik tříd výše.
Rozvor náprav byl prodloužen o 70 mm na celkovou hodnotu 2570 mm. Díky tomu se zvětšil prostor pro cestující i objem zavazadelníku. Do kufru hatchbaku nyní uložíte 292 litrů zavazadel. Celková délka automobilu se zvětšila o 55 mm, výška o 15 mm a šířka o 25 mm.
Na evropský trh se dostane celá paleta motorů, včetně naftového o objemu 1,1 litru se 70 koňmi a emisemi CO2 pouhých 85 g/km. Mírným překvapením je ale uvedení přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu 1,2 litru s přímým vstřikem paliva. Ten bude dostupný od roku 2012 a má jít o revoluční motor v tomto segmentu.
Nové Rio půjde v Evropě do prodeje ještě tento rok na podzim, nejprve jako pětidveřová varianta, později i s třídveřovou karoserií. Ceník a podrobná specifikace výbav bude zveřejněna krátce před zahájením prodejů.
facelift of its modelNejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?