Kia zveřejnila první oficiální obrázky nového Ria včetně technických informací.
Oficiální premiéra se odehraje společně s Picantem až na autosalonu v Ženevě, Kia ale uvolnila první informace už teď.
Rio s Picantem jsou posledními modely, který ještě nenosí nový designový směr automobilky. To se změní již koncem března při světové premiéře.
Z obrázků v galerii je jasně patrné, že agresivní styl sourozenců se zdárně přenesl i na Rio. Ledky v předních světlech jsou samozřejmostí stejně jako dynamický styl karoserie. Obrázky interiéru prozatím nejsou k dispozici, Kia ale tvrdí že kvalita bude na výši modelů o několik tříd výše.
Rozvor náprav byl prodloužen o 70 mm na celkovou hodnotu 2570 mm. Díky tomu se zvětšil prostor pro cestující i objem zavazadelníku. Do kufru hatchbaku nyní uložíte 292 litrů zavazadel. Celková délka automobilu se zvětšila o 55 mm, výška o 15 mm a šířka o 25 mm.
Na evropský trh se dostane celá paleta motorů, včetně naftového o objemu 1,1 litru se 70 koňmi a emisemi CO2 pouhých 85 g/km. Mírným překvapením je ale uvedení přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu 1,2 litru s přímým vstřikem paliva. Ten bude dostupný od roku 2012 a má jít o revoluční motor v tomto segmentu.
Nové Rio půjde v Evropě do prodeje ještě tento rok na podzim, nejprve jako pětidveřová varianta, později i s třídveřovou karoserií. Ceník a podrobná specifikace výbav bude zveřejněna krátce před zahájením prodejů.
facelift of its modelMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.