Kia zveřejnila první oficiální obrázky nového Ria včetně technických informací.
Oficiální premiéra se odehraje společně s Picantem až na autosalonu v Ženevě, Kia ale uvolnila první informace už teď.
Rio s Picantem jsou posledními modely, který ještě nenosí nový designový směr automobilky. To se změní již koncem března při světové premiéře.
Z obrázků v galerii je jasně patrné, že agresivní styl sourozenců se zdárně přenesl i na Rio. Ledky v předních světlech jsou samozřejmostí stejně jako dynamický styl karoserie. Obrázky interiéru prozatím nejsou k dispozici, Kia ale tvrdí že kvalita bude na výši modelů o několik tříd výše.
Rozvor náprav byl prodloužen o 70 mm na celkovou hodnotu 2570 mm. Díky tomu se zvětšil prostor pro cestující i objem zavazadelníku. Do kufru hatchbaku nyní uložíte 292 litrů zavazadel. Celková délka automobilu se zvětšila o 55 mm, výška o 15 mm a šířka o 25 mm.
Na evropský trh se dostane celá paleta motorů, včetně naftového o objemu 1,1 litru se 70 koňmi a emisemi CO2 pouhých 85 g/km. Mírným překvapením je ale uvedení přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu 1,2 litru s přímým vstřikem paliva. Ten bude dostupný od roku 2012 a má jít o revoluční motor v tomto segmentu.
Nové Rio půjde v Evropě do prodeje ještě tento rok na podzim, nejprve jako pětidveřová varianta, později i s třídveřovou karoserií. Ceník a podrobná specifikace výbav bude zveřejněna krátce před zahájením prodejů.
facelift of its modelModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?