Ford představil nové SUV Territory, které hodlá nabízet zejména v Austrálii.
Druhá generace Fordu Territory stojí na základech modelu Falcon, podobně jako generace první. Masivní SUV využívá všech designových trendů, které Ford v dnešní době používá a je tak i evropskému zákazníkovi jistě povědomý. Vůz bude stát na velkých, 17palcových kolech a za příplatek bude možné koupit i větší.
K dispozici bude pohon předních i všech kol, zatím ale není známo, jaký motor se bude o jejich roztáčení starat. V minulé generaci šlo o šestiválcový čtyřlitr.
V interiéru jistě zaujme velká, 8palcová obrazovka, kterou Territory sdílí s Falconem.
Territory u nás neuvidíme. Těžištěm jeho prodejů je Austrálie a prodává se i v některých okolních zemích, například na Novém Zélandu nebo v Thajsku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?