Peugeot 308 - facelift pro zahlazení vrásek

308

308 | foto: Peugeot

Peugeot 308 už je na trhu od roku 2007. Milion vyrobených vozů potvrzuje jeho oblíbenost, kterou by měl podpořit i facelift.

Inovace při faceliftu byly zaměřeny na snížení spotřeby. Konstruktérům se podařilo ušetřit 25 kilo hmotnosti, což je jistě pozitivní jak pro spotřebu, tak i pro ovladatelnost a dynamiku vozu. Přestože 25 kilo není mnoho, jde jistě o pozitivní směr. Vylepšena byla i aerodynamika, což se projeví při vyšších rychlostech, pneumatiky mají snížený valivý odpor.

Benzínové motory zůstávají totožné, tedy čtyři - 1,4 VTi (98 koní), 1,6 VTi (120 koní), 1,6 THP (157 koní) a vrcholná verze 308 GTi stále hostí dvousetkoňovou 1,6 THP. Změny se udály u dieselů, zde zůstávají dva motory, 1,6 HDi (92 koní) a 2,0 HDi (163 koní), přibyl nový dvoulitr o výkonu 150 koní, který nahradit o něco slabší variantu. Silnější 1,6 HDi o výkonu 120 koní je nahrazen stejně výkonným mikrohybridem e-HDi, což je motor s výkonným startérem, který funguje i jako alternátorem. Inteligentní řízení napájení a startování motoru stlačilo spotřebu pod čtyři litry na sto kilometrů. K dispozici je manuální i automatická převodovka.

Největší designovou změnou, kterou každý pozná, jsou přední světla pro denní svícení, která lemují mlhovky. Zmenšil se i typický lví otvor uprostřed vozu, který začínal v poslední době dosahovat absurdních rozměrů. Nové jsou i světlomety.

Další změny jsou již menší, typicky faceliftové.

Facelift se ukáže v Ženevě v březnu, do prodeje půjde nedlouho poté.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu