Fiat se rozhodl, že chystané MPV Freemont postaví na základech nového Dodge Journey.
Freemont bude prvním společným počinem automobilek Fiat a Chrysler od jejich sloučení v minulém roce. Konkrétně půjde o sedmimístné MPV Dodge Journey s upraveným exteriérem, interiérem a jinými motory.
Navenek půjde o jinou mřížku chladiče, jiný přední a zadní spoiler a zadní světla. V interiéru budou použity měkčené plasty a upravená středová konzole. Zavazadlový prostor by měl mít objem 1461 litrů.
Pohonné jednotky budou v nabídce zezačátku pouze dvoulitrové a naftové. Konkrétně ve výkonových variantách se 138 a 168 koňmi. Při zahájení prodejů se počítá pouze s pohonem předních kol a manuálními převodovkami. Později přibude možnost objednat si i pohon všech kol, automatickou převodovku či benzínový motor V6 o objemu 3,6 litru.
Premiéra se odehraje v březnu na autosalonu v Ženevě. Prodej je plánován pro území celé Evropy, nicméně pro Velkou Británii potvrzen zatím nebyl.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?