Už i BMW sahá k downsizingu, první jeho zástupce v pestré nabídce výrobce se objeví pod kapotou typu X1. Nahradí řadový šestiválec objemu tři litry a výkonu 258 koní.
Nová motorizace bude prodávána stále pod označením Xdrive28i. Nyní ale bude využívat služeb zcela nové pohonné jednotky, řadového čtyřválce objemu dva litry s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním paliva. Sice nabídne o 13 koní nižší výkon (245 koní), ale tento deficit vyváží nižší pohotovostní hmotnost vozu. Oproti původní verzi došlo k navýšení kroutícího momentu z 310 na 350 N.m. Navíc s příchodem dvoulitru klesne kombinovaná spotřeba z 9,4 na 7,9 l/100 km, a samozřejmě poklesly i emise CO2 z 219 na 183 g/jkm.
Verzi Xdrive28i bude možné objednat s šestistupňovým manuálem nebo s osmistupňovou automatikou. Zrychlení na stovku zvládne s manuálem za 6,1 sekundy a s automatem za 6,5 sekundy.
Výměně neujde ani verze Xdrive25i, což je prozatím slabší varianta šestiválce 3,0 litru o výkonu 218 koní. Ten bude také nahrazen dvoulitrem s odpovídajícími parametry.
Nově také BMW nabídne pro typ X1 paket M Sport, ten bude obsahovat sedmnácti nebo osmnáctipalcová kola, aerodynamický paket, sportovní volant a sedadla.
zdroje:
AutoBild
Autoblog
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?