BYD je jedna ze známějších značek čínského průmyslu. Jde značku, která má ambice k proniknutí na vyspělé trhy, podaří se ji to s hybridním motorem?
Poměrně vysokou technickou vyspělostí, alespoň dle papírů, se může chlubit tohle zajímavé čínské SUV BYD S6 Dual Mode. Hybridní vůz má pod kapotami hned čtveřici motorů, jeden spalovací dvoulitr, dva malé, čtrnáctikoňové elektromotory na přední nápravě a jeden velký, více než stokoňový elektromotor vzadu.
Tento zajímavý vůz je díky tomu schopný jet v mnoha režimech. Plně elektrický využívá zadního motoru k pohonu na až 60 km dlouhé trase, poté je již nutná výpomoc spalovacího motoru. Ten může pohánět společně s malými elektromotory jen přední kola v klasickém hybridním režimu, ale také může vypomáhat při pohonu všech kol. Potom vše probíhá tak, že benzínový motor pohání první kola, elektromotor kola zadní. Elektromotory přirozeně při brzdění fungují jako dynama a nabíjejí baterie.
Tohle SUV z Číny přijde na trh přibližně za rok. Bude mít úspěch, nebo nebude? Sám jsem docela zvědav.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.