BYD je jedna ze známějších značek čínského průmyslu. Jde značku, která má ambice k proniknutí na vyspělé trhy, podaří se ji to s hybridním motorem?
Poměrně vysokou technickou vyspělostí, alespoň dle papírů, se může chlubit tohle zajímavé čínské SUV BYD S6 Dual Mode. Hybridní vůz má pod kapotami hned čtveřici motorů, jeden spalovací dvoulitr, dva malé, čtrnáctikoňové elektromotory na přední nápravě a jeden velký, více než stokoňový elektromotor vzadu.
Tento zajímavý vůz je díky tomu schopný jet v mnoha režimech. Plně elektrický využívá zadního motoru k pohonu na až 60 km dlouhé trase, poté je již nutná výpomoc spalovacího motoru. Ten může pohánět společně s malými elektromotory jen přední kola v klasickém hybridním režimu, ale také může vypomáhat při pohonu všech kol. Potom vše probíhá tak, že benzínový motor pohání první kola, elektromotor kola zadní. Elektromotory přirozeně při brzdění fungují jako dynama a nabíjejí baterie.
Tohle SUV z Číny přijde na trh přibližně za rok. Bude mít úspěch, nebo nebude? Sám jsem docela zvědav.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.