BYD je jedna ze známějších značek čínského průmyslu. Jde značku, která má ambice k proniknutí na vyspělé trhy, podaří se ji to s hybridním motorem?
Poměrně vysokou technickou vyspělostí, alespoň dle papírů, se může chlubit tohle zajímavé čínské SUV BYD S6 Dual Mode. Hybridní vůz má pod kapotami hned čtveřici motorů, jeden spalovací dvoulitr, dva malé, čtrnáctikoňové elektromotory na přední nápravě a jeden velký, více než stokoňový elektromotor vzadu.
Tento zajímavý vůz je díky tomu schopný jet v mnoha režimech. Plně elektrický využívá zadního motoru k pohonu na až 60 km dlouhé trase, poté je již nutná výpomoc spalovacího motoru. Ten může pohánět společně s malými elektromotory jen přední kola v klasickém hybridním režimu, ale také může vypomáhat při pohonu všech kol. Potom vše probíhá tak, že benzínový motor pohání první kola, elektromotor kola zadní. Elektromotory přirozeně při brzdění fungují jako dynama a nabíjejí baterie.
Tohle SUV z Číny přijde na trh přibližně za rok. Bude mít úspěch, nebo nebude? Sám jsem docela zvědav.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?