Autosalón v Detroite je svedkom predstavenia nového malého sedanu z dielne kórejskej automobilky Chevrolet s názvom Sonic Sedan. Presne pred rokom si tu výstavnú premiéru odkrútil koncept Aveo RS, predzvesť sériového modelu, ktorý sa európanom predstavil už v minulom roku.
Hatchback Chevrolet Sonic je mierne upravenou verziou európskeho hatchbacku Aveo, rovnako to bude aj so sedanom. Dizajn európskeho Avea a nového sedanu je v prednej časti úplne zhodný, zmeny nastávajú až za B-stĺpikom. Sonic Sedan má z profilu veľmi elegantné línie, zadná časť s batožinovým priestorom pôsobí prirodzeným dojmom. Batožinový priestor ponúka takmer 400 litrový objem, čo je približne rovnako, ako ponúkal predchodca.
Interiér Chevroletu Sonic sedan je totožný ako u päťdverového hatchbacku, prístrojový panel je teda inšpirovaný motocyklom, čo naznačuje digitálne zobrazovanie rýchlosti a iných údajov. Celkový vzhľad interiéru a exteriéru je veľmi vydarený, automobil pôsobí dostatočne sebavedomým dojmom.
Pod kapotou americkej verzie Chevroletu Aveo bude k dispozícii iná motorová paleta ako u európskej verzie. V Amerike sa bude Sonic predávať s jedným z dvojice agregátov – buď s motorom 1,4 Turbo s výkonom 103 kW (200 Nm), alebo s atmosférickou „jedna-osmičkou“ s výkonom 101 kW (168 Nm).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.