Autosalón v Detroite je svedkom predstavenia nového malého sedanu z dielne kórejskej automobilky Chevrolet s názvom Sonic Sedan. Presne pred rokom si tu výstavnú premiéru odkrútil koncept Aveo RS, predzvesť sériového modelu, ktorý sa európanom predstavil už v minulom roku.
Hatchback Chevrolet Sonic je mierne upravenou verziou európskeho hatchbacku Aveo, rovnako to bude aj so sedanom. Dizajn európskeho Avea a nového sedanu je v prednej časti úplne zhodný, zmeny nastávajú až za B-stĺpikom. Sonic Sedan má z profilu veľmi elegantné línie, zadná časť s batožinovým priestorom pôsobí prirodzeným dojmom. Batožinový priestor ponúka takmer 400 litrový objem, čo je približne rovnako, ako ponúkal predchodca.
Interiér Chevroletu Sonic sedan je totožný ako u päťdverového hatchbacku, prístrojový panel je teda inšpirovaný motocyklom, čo naznačuje digitálne zobrazovanie rýchlosti a iných údajov. Celkový vzhľad interiéru a exteriéru je veľmi vydarený, automobil pôsobí dostatočne sebavedomým dojmom.
Pod kapotou americkej verzie Chevroletu Aveo bude k dispozícii iná motorová paleta ako u európskej verzie. V Amerike sa bude Sonic predávať s jedným z dvojice agregátov – buď s motorom 1,4 Turbo s výkonom 103 kW (200 Nm), alebo s atmosférickou „jedna-osmičkou“ s výkonom 101 kW (168 Nm).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.