VIDEO: Je to kupé, není to kupé? Je to hatchback, není to hatchback? Je to vůz pro rodinu, není to vůz pro rodinu? Je to divné, není to divné? Těžko říci, jde o Hyundai Veloster.
Hyundai Veloster. 422 cm na délku, 179 cm na šířku. Hmotnost pouhých 1175 kilo. Takové je kupé, kterých chce Korea dobýt Ameriku a postupně i celý svět.
Hyundai se daří, dokázal překročit vlastní stín a z pozice automobilového otloukánka, který prodává jen superlevná auta držící tak tak silou vůle, se dostal na pozici naprosto plnohodnotné značky, které se má smysl obávat.
Jak jsme již psali v dřívějších článcích, Hyundai se rozhodl použít zajímavou asymetrickou konstrukci. Svůj vůz nazývá kupé pro tři dospělé a jedno dítě. I kvůli tomu není na straně řidiče po druhých dveřích ani vidu, ani slechu.
Karoserie i tisková zpráva naznačují, že Hyundai by chtěl rozdávat radost plnými doušky. Uvidíme, zda to tak bude i v reálu, nicméně co víme je, že o výrobu této radosti se bude starat motor 1,6 GDI o výkonu 138 koní. To není sice žádná vysoká hodnota, ale při hmotnosti 1175 kilo to není ani špatné.
Ceny bychom se měli dozvědět již poměrně brzy, otázkou ale je, zda i ty tuzemské.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.