Subaru své menší modely tradičně vyvíjí spolu s jinými výrobci. Tentorkát došlo na Toyotu a její menší SUV Verso-S.
Subaru nám toho o své novince moc neřeklo. Jasné je jen to, že jde o přejmenovanou Toyotu Verso-S, která se nám ukázala teprve před pár týdny.
Na délku by nové Subárko mělo mít téměř rovné čtyři metry. Zatím není jasné, zda jde o náhradu některého jiného, pravděpodobně v Evropě nenabízeného vozu. Subaru Trezia by se každopádně v Evropě nabízet měla.
Pod kapotou se objeví dvojice čtyřválců, 1,3 o výkonu 95 koní a 1,5 o výkonu 109 koní. K dispozici bude jak pohon všech kol, pro Subaru tak typický, tak i bezestupňová převodovka CVT.
Zatím nevíme, kdy se Trezia objeví v Evropě, můžeme ale vsadit klobouk na to, že to bude příští rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.