BMW se rozhodlo tak trochu překvapit. V Los Angeles sice probíhá velký autosalon, bavorská automobilka ale představila svůj sportovní kabriolet mimo něj.
Pro nás, kteří již známe kupé BMW 6 z obrázků, není otevřená verze žádným překvapením. Designérům se podařilo s grácií odpreparovat střechu kupé.
BMW 6 kupé bude, jako minule, používat plátěnou střechu. To umožňuje snížit hmotnost celého vozu, který musí být dodatečně vyztužen pro zvýšení tuhosti. Střechu je možné natahovat a stahovat i za jízdy, při rychlosti do 40 km/h. Natažení zabere 24 sekund, stažení je o 5 sekund rychlejší.
BMW vytvořilo větší vůz než dosud, jeho délku natáhlo o 7 cm na 489 cm, ale zároveň ho o centimetr snížilo. Kufr má místo pro 300-350 litrů nákladu (dle polohy střechy), což na GT postačuje.
Prozatím vrcholnou jednotkou bude osmiválec s přeplňováním o objemu 4,4 litru a výkonu 400 koní. Může být spojen s manuálem se šesti stupni nebo automatem, který disponuje dvěma kvalty navíc. Objeví se také rychlejší verze M6, ale i levnější šestiválce.
V prodejích můžeme obě karosářské verze očekávat na jaře. Tání sněhů připravuje dokonalé podmínky pro koupi nového kabrioletu...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.