BMW se rozhodlo tak trochu překvapit. V Los Angeles sice probíhá velký autosalon, bavorská automobilka ale představila svůj sportovní kabriolet mimo něj.
Pro nás, kteří již známe kupé BMW 6 z obrázků, není otevřená verze žádným překvapením. Designérům se podařilo s grácií odpreparovat střechu kupé.
BMW 6 kupé bude, jako minule, používat plátěnou střechu. To umožňuje snížit hmotnost celého vozu, který musí být dodatečně vyztužen pro zvýšení tuhosti. Střechu je možné natahovat a stahovat i za jízdy, při rychlosti do 40 km/h. Natažení zabere 24 sekund, stažení je o 5 sekund rychlejší.
BMW vytvořilo větší vůz než dosud, jeho délku natáhlo o 7 cm na 489 cm, ale zároveň ho o centimetr snížilo. Kufr má místo pro 300-350 litrů nákladu (dle polohy střechy), což na GT postačuje.
Prozatím vrcholnou jednotkou bude osmiválec s přeplňováním o objemu 4,4 litru a výkonu 400 koní. Může být spojen s manuálem se šesti stupni nebo automatem, který disponuje dvěma kvalty navíc. Objeví se také rychlejší verze M6, ale i levnější šestiválce.
V prodejích můžeme obě karosářské verze očekávat na jaře. Tání sněhů připravuje dokonalé podmínky pro koupi nového kabrioletu...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?