BMW se rozhodlo tak trochu překvapit. V Los Angeles sice probíhá velký autosalon, bavorská automobilka ale představila svůj sportovní kabriolet mimo něj.
Pro nás, kteří již známe kupé BMW 6 z obrázků, není otevřená verze žádným překvapením. Designérům se podařilo s grácií odpreparovat střechu kupé.
BMW 6 kupé bude, jako minule, používat plátěnou střechu. To umožňuje snížit hmotnost celého vozu, který musí být dodatečně vyztužen pro zvýšení tuhosti. Střechu je možné natahovat a stahovat i za jízdy, při rychlosti do 40 km/h. Natažení zabere 24 sekund, stažení je o 5 sekund rychlejší.
BMW vytvořilo větší vůz než dosud, jeho délku natáhlo o 7 cm na 489 cm, ale zároveň ho o centimetr snížilo. Kufr má místo pro 300-350 litrů nákladu (dle polohy střechy), což na GT postačuje.
Prozatím vrcholnou jednotkou bude osmiválec s přeplňováním o objemu 4,4 litru a výkonu 400 koní. Může být spojen s manuálem se šesti stupni nebo automatem, který disponuje dvěma kvalty navíc. Objeví se také rychlejší verze M6, ale i levnější šestiválce.
V prodejích můžeme obě karosářské verze očekávat na jaře. Tání sněhů připravuje dokonalé podmínky pro koupi nového kabrioletu...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?