Mazda se rozhodla trochu oživit svůj malý model 2. Tento malý drobek, který si zamilovaly především ženy, bude zase o chloupek dynamičtější.
Některé designové změny vycházejí ze sportovního paketu, který byl již dříve za příplatek. Přepracovány jsou motory, které díky změně v alternátoru, snížení odporu uvnitř motoru a také lehké změně převodů mají o několik procent nižší spotřebu a zároveň tedy i emise. K dispozici jsou benzíny 1,3 o výkonu 75 a 85 koní a také vrcholná 1,6 s výkonem 102 koní.
Turbodiesel 1,6 dostal o několik koní navíc, zároveň klesla i spotřeba. Výkon je 95 koní.
Inovovalo se také uvnitř. Palubní deska má pozměněný design a je z nových materiálů
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.